مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خبر داد:

جذب هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان مازندران

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ‌‌از جذب حدود هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان مازندران در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۸۸۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد
جذب هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان مازندران

حسین کمالی گفت: با توجه به فرآیندها و گام‌های پیش‌بینی شده در طرح شهید محمودوند که در این طرح، سامانه‌ای برای شناسایی بازماندگان از تحصیل کشور طراحی شده بود و همچنین پیگیری‌های انجام شده از سوی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی آموزش و پرورش استان و هماهنگی نهادهای مختلف استانی، حدود هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان مازندران به چرخه آموزش و تحصیل بازگشتند.

وی ادامه داد: در بحث مربوط به شاخص بازماندگان از تحصیل که شاخصی مرکب از متغیرهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و آموزشی است در دولت سیزدهم برنامه‌ریزی و تمرکز زیادی برای بازگشت به تحصیل دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به عمل آمد و پیگیری‌های زیادی هم در خصوص شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل انجام شد و جلسات مختلفی با نهادهای مرتبط در این موضوع از جمله دادستانی، ثبت احوال و ... برگزار شد تا به نحوی همگام با برنامه‌ریزی صورت گرفته در سطح وزارت، آمار بازماندگان از تحصیل استان کاهش یافته و دانش‌آموزان به مدارس بازگردند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در ادامه ضمن تشکر از پیگیری‌های صورت گرفته در سطح مناطق استان ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی‌ها و حمایت‌ها و اختصاص مشوق‌های لازم و طراحی برنامه حمایت مشاوره‌ای و تحصیلی از این دانش‌آموزان و اختصاص منابع مالی از سوی نهادهای مربوطه زمینه‌های نگهداشت دانش آموزان جذب شده فراهم آید.

کمالی همچنین به خانواده‌ها توصیه کرد فرآیند آموزش فرزندان خود را جدی گرفته و پایش کنند، چرا که موضوع ترک تحصیل و بازماندگی از تحصیل خسارت‌های جبران‌ناپذیری را هم به فرد و هم به خانواده و هم به جامعه تحمیل می‌کند و محدودیت‌ها و موانع بازگشت به تحصیل بیش از ترک تحصیل بوده و هزینه‌های زیادی را برای دولت ایجاد می‌کند، بنابراین خانواده‌ها می‌بایست با دغدغه‌مندی بیشتری به آموزش فرزندان خود بپردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار