رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد:

فرهنگ‌سازی در راستای افزایش انسجام اجتماعی موضوعیت دارد

مشهد (پانا) - معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت فرهنگ‌سازی موضوع بسیار مهمی است و باید در راستا، زمینه سازی‌هایی انجام شود تا شهروندان به مسائل خود توجه کنند و فضایی برای مشارکت اجتماعی مطلوب فراهم شود.

کد مطلب: ۱۴۰۵۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ‌سازی در راستای افزایش انسجام اجتماعی موضوعیت دارد

اختتامیه پویش مردمی مشهد مهربان با محوریت آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و آغاز کمک به کودکان بازمانده از تحصیل با حضور جمعی از مسئولین در سالن شهدای شهرداری مشهد برگزار شد و از فعالان پویش مردمی مشهد مهربان تقدیر به عمل آمد.

حسین باغگلی، معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: رویکرد و جهت گیری شورای شهر به مسائل اجتماعی است و همکاران در معاونت فرهنگی مناطق بسیار پای کار هستند و مسیر را تسهسل کردند.

وی عنوان کرد: زمینه‌سازی در راستای توسعه مشارکت اجتماعی موضوعیت دارد. پویش مشهد مهربان 3سال تداوم یافته است و شاهد افزایش مشارکت از 4هزار نفر به 22هزار نفر هستیم که بیانگر تحقق فرهنگ‌سازی است.

باغگلی افزود: فرهنگ‌سازی موضوع بسیار مهمی است و باید در این راستا، زمینه سازی‌هایی انجام شود تا شهروندان به مسائل خود توجه کنند و ما نیز فضایی برای مشارکت اجتماعی مطلوب فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: تولی گری سازمان‌های اجتماعی و برنامه ریزی اقتصادی، در دوران مدرن به فرهنگ‌ها آسیب می‌زند که منجر به کاهش مشارکت اجتماعی شده است و راه حل آن‌ها حرکت به سمت خیرین بزرگ و کلان است؛ درحالی که تمام فعالیت‌های‌ما در زندگی فردی و اجتماعی باید زمینه ساز تعالی و رشد فردی باشد.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: هدف اصلی‌ما فرهنگ‌سازی در راستای موضوعاتی است که سبب افزایش انسجام اجتماعی می‌شود.

حجت الاسلام حسن منصوریان، عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اولین جمله‌ای که در قانون تشکیلات شهرداری و شورای شهر بیان می‌شود، پیشبرد اهداف اجتماعی است. در واقع ما ابر سازمان اجتماعی هستم.

وی افزود: مشهد از نظر ظاهری بسیار پاکیزه است، سرانه فضای سبز خوبی دارد، شاخص ارزیابی حمل و نقل خوب بوده است و از نظر فرهنگی یک شهر مذهبی محسوب می‌شود؛ اما زیر پوست شهر حال خوبی ندارد.

منصوریان ادامه داد: شهر مشهد، از نظر هنجارهای اجتماعی شهر خشنی است. آمار بالای نزاع‌های خیابانی، معتادان متجاهر، طلاق و کودکان بازمانده از تحصیل موجب می‌شود که نتوانیم امور اجتماعی خود را مهربان بدانیم.

وی بیان کرد: متاسفانه تسری صفات امام رضا(ع) در مشهد اتفاق نیفتاده است. ما باید کارهای اجتماعی را پررنگ‌تر کنیم و در این زمینه اقداماتی نظیر راه اندازی قرارگاه اجتماعی، باشگاه‌های اجتماعی، برگزاری پویش‌ها و فرهنگ سازی پیش‌بینی شده است.

وی در پایان گفت: در شهر مشهد بیش از 2هزار خیریه وجود دارد؛ اما تا زمانی که مسئله محور عمل نکنند، نمی‌توانند موفق باشند.

خبرنگار دانش آموز: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار