مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:

زبان فارسی فقط برای گویش نیست، بلکه آیینه تمام‌نمای هویت ایرانیان است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، از زبان فارسی به عنوان آیینه تمام‌نمایی از هویت ایرانیان نام برد.

کد مطلب: ۱۳۷۲۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
زبان فارسی فقط برای گویش نیست، بلکه آیینه تمام‌نمای هویت ایرانیان است

آیین نواختن زنگ زبان فارسی و روز پاسداشت زبان پارسی همزمان با سالروز گرامیداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و با حضور رضا مرادصحرایی؛ سرپرست وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، شورای معاونین آموزش و پرورش شهر تهران، داود عبیری؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه۱۱ در محل دبیرستان دخترانه شهید باهنر برگزار شد.

کریمیان در این مراسم اظهار کرد: معمولا همه ما در زندگی اشیای باارزشی داریم که از آن به شدت مراقبت می کنیم. به عنوان مثال هنگامی که یک کشاورز، زمین خود را زیر کشت می برد فارغ از نوع محصول، به شدت مراقب دفع آفات مزرعه است. چرا که تمامی داشته های او همین محصولات کشاورزی است‌.

وی با اشاره به اینکه زبان فارسی یک میراث ارزشمند از نیاکان است، افزود: امروز زبان فارسی سند هویت و نشانه ایرانی بودن و باعث اتحاد ملی ایرانیان است و باید از این میراث گرانبها، مراقبت و محافظت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه زبان فارسی صرفاً یک زبان برای گویش و تکلم نیست، بلکه آیینه تمام نمایی از هویت ایرانیان است، اظهار کرد: امروز به خاطر اینکه فناوری اطلاعات، رشد چشمگیری کرده و فضای مجازی نقش ویژه‌ای در زندگی روزمره افراد دارد، گاه می بینیم در این فضا، همه چیز همراه با سرعت اتفاق می افتد، ما نیز کلمات را تغییر می دهیم و گاه نسبت به این کلمات کم لطفی می شود و واژه های جدیدی که نه معنا دارد، نه هویت و ریشه؛ جایگزین کلمات اصیل ایرانی و فارسی می شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه نسل جوان باید به شدت مراقب زبان فارسی باشد، اضافه کرد: باید با اهتمام ویژه، این میراث گرانبها را به نسل های بعد منتقل کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار