علیرضا کریمیان:

خرمشهر به عنوان اولین نماد مقاومت و پیروزی جمهوری اسلامی ایران است

تهران(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر از خرمشهربه عنوان اولین نماد مقاومت و پیروزی جمهوری اسلامی ایران یاد کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۴۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد
خرمشهر به عنوان اولین نماد مقاومت و پیروزی جمهوری اسلامی ایران است

همزمان با سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر؛ مراسم صبحگاه مشترک بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش شهر تهران، حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش و مناطق نوزده گانه آموزش و پرورش شهر تهران با حضور علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، سردار محسن شیخی؛ رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تهران و جمع کثیری از فرهنگیان، در حیاط اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.

علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن ادای احترام به شهدا و به ویژه شهدای معلم و دانش آموز اظهار کرد: امروز به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در قالب صبحگاه مشترک جمع شده ایم تا دگربار، یاد و خاطره جانفشانی های شهدا را زنده نگه داریم.

وی با بیان اینکه برخی از مردم روزهای جنگ را خود تجربه کرده اند و جمعی دیگر آزادسازی خرمشهر را به یاد می آورند خاطرنشان کرد: به موضوع آزادسازی خرمشهر می توان از منظر و ابعاد گوناگون نگاه کرد، از منظر نگاه سرزمینی، آزادی خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است زیرا در همه جنگ های تاریخ ایران بخشی از خاک کشور از دست رفته اما این اتفاق در جمهوری اسلامی ایران هرگز نیفتاده است.

کریمیان از آزادسازی خرمشهر به عنوان اولین نماد مقاومت و پیروزی نام برد و گفت: نظام نوپای اسلامی ما در همان سال های نخست مورد دشمنی های فراوان از سوی استکبار جهانی قرار گرفت و کشوری که نوپا و در مرحله ساختار سازی بود با ارتش و سپاه نوپایی که از جوانان سرشار از تعهد تشکیل شده بود؛ با سلحشوری مردم ایران و نیروهای انتظامی دژ مقابله با دشمن را ساخت و نهایتا منتهی به آزادسازی خرمشهر عزیز شد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خرمشهرها در پیش رو داریم افزود: فتح خرمشهرهای دیگر پیش رو، وظیفه همه ماست همانطور که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نقشه راه ترسیم شده؛ «تمدن نوین اسلامی» یکی از این خرمشهرهاست و وظیفه آموزش و پرورش به عنوان اصلی ترین نهاد تعلیم و تربیت، در این زمینه از سایر نهادها پر رنگ تر است و ما در کنارهم و در اتحاد با سایر اقشار جامعه، خرمشهر های دیگر را فتح خواهیم کرد.

زنده نگه داشتن یاد و خاطره آزادی خرمشهر نه فقط به خاطر خاک خرمشهر که در واقع پاسداری از همدلی ها، اتحاد و ایستادگی مردم است

سردار محسن شیخی؛ رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تهران، با ادای احترام به شهدا و به ویژه سید شهدای مقاومت، شهید سلیمانی و تبریک ایام دهه کرامت از حضور در جمع خانواده بزرگ فرهنگ ساز کشور ابراز خرسندی کرد.

وی با یادآوری اینکه خرمشهر زمانی با سوز و آه و اشک همراه بود اما امروز خاطره های بسیار زیبایی از حماسه آفرینی های شهدا و ایثارگران در خود دارد، تصریح کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره روز آزادی خرمشهر نه فقط به خاطر خاک خرمشهر که در واقع پاسداری از همدلی ها و اتحاد و ایستادگی مردم است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، فتح خرمشهر و سوم خرداد را حماسه ای خواند که در آن؛ همه زبان ها، نیروها و قومیت ها ایران در زیر پرچم اسلام یکصدا ایستادند و این حماسه را رقم زدند.

وی در ادامه افزود: نظام نوپایی که با پرچم مسائل فرهنگی پا به میدان گذاشت و مکاتب موجود در شرق و غرب را درنوردید مورد حمله واقع شد و در زمان دفاع مقدس، دشمن حداقل به کمک ٣٠ کشور قدرتمند جهان وارد جنگ با ما شد اما در آن شرایط سخت و نفس گیر؛ امام خمینی(ره) هوشمندانه مدیریت بحران را در دست گرفت و روحیه حماسه آفرین ایشان دلگرمی هایی ایجاد و سلحشوری هایی را رقم زد و خمیرمایه تمام عملیات های ما در مقابله با دشمن، توکل و توسل بود.

سردار شیخی با بیان خاطراتی از دفاع مقدس و چگونگی آزادسازی خرمشهر، جهاد تبیین واقعی را بیان واقعیت ها دانست و گفت: دشمن برای مایوس کردن مردم برنامه های زیادی دارد و نعمت اصلی همه ما وجود ولی امر مسلمین است و اکنون که رهبر معظم انقلاب در این زمان، تاکید ویژه ای بر امید آفرینی دارند و اکنون که ایشان، امید را هدف اصلی قرارداده اند ما نیز باید بر این امر تمرکز کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار