رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان:

آموزش و پرورش به واسطه  امانتداری و مرجعیت اجتماعی، مجری شایسته برگزاری انتخابات است

تهران (پانا) - رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان از آموزش و پرورش به واسطه ویژگی‌های امانت‌داری و مرجعیت اجتماعی، به عنوان مجری شایسته برگزاری انتخابات یاد کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۴۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش به واسطه  امانتداری و مرجعیت اجتماعی، مجری شایسته برگزاری انتخابات است

نشست مدیران مناطق نوزده گانه آموزش و پرورش پایتخت با هدف رسیدگی به موضوعات جاری با محوریت برنامه های مربوط به برگزاری انتخابات و بررسی وظایف آموزش و پرورش به عنوان مجری انتخابات، برگزاری امتحانات و ثبت نام مدارس و ... با حضور حجت الاسلام والمسلمین میر اشرفی؛ رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان، شایان؛ معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین نورمحمدپور؛ رئیس ستاد اقامه نماز استان تهران، علیرضا کریمیان؛ مدیرکل، شورای معاونین و مدیران مناطق نوزده گانه به میزبانی منطقه ۴ آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین میر اشرفی؛ رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان ضمن تقدیر از زحمات شایسته معلمان اظهار کرد: آموزش و پرورش علاوه بر تعلیم و تربیت، امانت دار فرزندان و آیندگان کشور است و همه ما فرزندان خود را با خیال آسوده به مدرسه می سپاریم زیرا آموزش و پرورش و به ویژه مدرسه، به نیکی؛ عهده دار این وظیفه خطیر شده است.

وی با اشاره به اینکه امر تربیت توسط دو رکن خانواده و مدرسه محقق می شود؛ به نمایندگی از جمع کثیری از والدین، که امکان قدردانی از مدیران و تصمیم سازان آموزش و پرورش را ندارند، از زحمات مدیران حاضر در ساماندهی و مدیریت نظام تعلیم و تربیت شهر تهران، قدردانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میراشرفی ضمن گرامی داشت ماه ذی القعده این ماه را فرصت مغتنمی برای آغاز کارهای مهم و رو به رشد دانست و گفت: از آغاز این ماه تا روز عرفه، زمان ارزشمندی برای خودسازی انسان است.

وی همچنین در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه، برای اعتلای جمهوری اسلامی و اینکه صدای اسلام و پرچم اسلام در تمام جهان شنیده و پرچم اسلام برافر­اشته شود؛ خرمشهرهایی در راه است یادآور شد: دشمن با فعالیت و به شکل خستگی ناپذیر، در حال توطئه آفرینی است و ما نیز می بایست، با تحلیل درست از شرایط، نقش خود را در مقابله با توطئه های دشمنان به خوبی ایفا کنیم و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند در مقابل دشمن «ایستادگی» کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش برای حفظ و ارتقای انقلاب وظیفه همه ماست افزود: آموزش و پرورش به واسطه همین ویژگی امانت داری و مرجعیت اجتماعی، همواره مجری شایسته ای در برگزاری انتخابات بود و در برگزاری انتخابات کار آموزش و پرورش به ویژه در شهر تهران به دلیل پایتخت بودن، بسیار سخت است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در ادامه ضمن تاکید بر مطالبات چهار گانه رهبری در خصوص انتخابات، تامین نیرو و آماده سازی فضاها و تمهیدات لازم اجرایی و مدیریتی از سوی آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داد و افزود: با تبیین و بصیرت افزایی دانش آموزان می بایست موجب ترغیب خانواده ها و دانش آموزان به سمت حضور در انتخابات و سهیم شدن در سرنوشت خود و کشور، شد.

وی با بیان اینکه اجرا و نظارت دو بازوی کمک کننده برگزاری انتخابات سالم هستند، خاطرنشان کرد: بین نظارت و اجرا جدایی نبینیم زیرا ماموریتی است تا به واسطه آن، در کنار هم بتوانیم، برگ زرین دیگری را در تاریخ انقلاب اسلامی و تجدید بیعتی دوباره با شهدا و آرمان های اسلام و انقلاب رقم زنیم.

برگزاری جلسات متعدد با تیم اجرای انتخابات در مناطق نوزده گانه شهر تهران

در ادامه، حامد شایان؛ معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری تهران، ضمن قدردانی از علیرضا کریمیان به واسطه فراهم سازی بستر همکاری ها، گزارشی از جلسات و اقدامات انجام شده با مناطق ١٩ نوزده گانه شهر تهران پیرامون چگونگی فرایند برگزاری انتخابات ارائه داد که ساماندهی، پالایش و افزایش شعب اخذ رای، تبلیغات محیطی، چینش مسئولین نواحی، اقدامات لازم در خصوص معرفی مسئولین شعب اخذ رای و .... محورهای موضوعات مطرح شده از سوی وی بود.

با همکاری های مشترک عوامل اجرایی آموزش و پرورش و عوامل نظارتی شورای نگهبان، انتخابات بسیار خوبی را برگزار خواهیم کرد

در پایان نیز علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه برگزاری انتخابات، کار بسیار بزرگی است که نیازمند هماهنگی گروهی و آمادگی های لازم است، اظهار کرد: آموزش و پرورش سابقه چندین ساله و طولانی در زمینه مشارکت در برگزاری انتخابات را دارد اما با توجه به اینکه کار انتخابات به ویژه در تهران بسیار سنگین است، بنابراین از اکنون حتما باید بخشی از زمان، فکر و انرژی خود را به برنامه ریزی برای انتخابات اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش مدیرانی با سوابق ارزشمند در زمینه برگزاری انتخابات حضور دارند خاطرنشان کرد: در موضوع انتخابات، اجرا و نظارت هر دو مهم است به همین منظور مطالعه قوانین و مقررات و تمرکز بر شیوه های اجرای انتخابات و استفاده از تجربه های گذشته مهم است.

کریمیان افزایش تعامل و همدلی میان همکاران و تیم اجرایی و نظارتی انتخابات را دارای نقش موثری در برگزاری انتخابات مطلوب دانست و افزود: انتخابات مایه افتخار و مباهات ماست، همیشه به آن بالیدیم و این بار نیز با همکاری های مشترک عوامل اجرایی آموزش و پرورش و عوامل نظارتی شورای نگهبان، انتخابات بسیار خوبی را برگزار خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار