عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران در گفت‌وگو با پانا

مشوق‌هایی برای تحصیل دانش‌آموزان در هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته شود

تهران (پانا) - عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران مانع بزرگ افزایش کیفیت ساخت‌وساز در ایران را تمرکز بر مدرک‌گرایی جامعه عنوان کرد و پیشنهاد داد برای تأمین تکنسین‌های متخصص موردنیاز در حوزه ساختمان‌سازی باید مشوق‌هایی برای تحصیل دانش‌آموزان در هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته شود.

کد مطلب: ۱۳۱۱۸۵۵
لینک کوتاه کپی شد
مشوق‌هایی برای تحصیل دانش‌آموزان در هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته شود

محمدعلی ربانی، عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران در گفت‌وگو با پانا درباره نقش هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای در بالا بردن کیفیت ساخت‌وساز در ایران گفت: «در گام اول باید مشکل سیستم فکری و فرهنگی بخش‌های اجرایی کشور حل شود زیرا اصل را بر مدرک‌گرایی قرار داده‌اند و دائماً دانش‌آموزان را به سمت مدرک‌گرفتن سوق می‌دهند.»

مدرک‌گرایی به جان مردم افتاده است

وی افزود: «این روزها مدرک‌گرایی بلایی است که به جان دانش‌آموزان و دانشجویان افتاده است و کسی به این موضوع توجه نمی‌کند که مملکت تکنسین و فنی کار هم می‌خواهد.»

ربانی با اشاره به اینکه کشور تکنسین متخصصی نیاز دارد که در وسط میدان کار کند نه اینکه برود دانشگاه درس بخواند و پشت میز بنشیند و دنبال پست و مقامی باشد، عنوان کرد: «در قانون ساماندهی یکی از وظایفی که سازمان فنی و حرفه‌ای دارد این است کار را در طول 5 سال آموزش دهد و کارت مهارت فنی صادر کند. این مهم هنوز انجام نشده است. ما حتی پیشنهاد دادیم که مدرسان فنی و حرفه‌ای به کارگاه‌ها بیایند و ضمن آموزش از کارگرها آزمون بگیرند ولی به سرانجام نرسید.»

تحول در حوزه کیفیت ساخت و ساز با اقدام مهم سازمان فنی و حرفه‌ای

عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران درباره آماده کردن زیربنای افزایش کیفیت ساخت‌وساز در ایران، اظهار کرد: «من تأکیدم بر این است که سازمان فنی و حرفه‌ای اگر این موضوع را جدی بگیرد و پیگیر باشد در حوزه کیفیت ساخت‌وساز تحول بزرگی رخ خواهد داد.»

متخصص‌شدن فرزندان این سرزمین مهمتر از مدرک است

وی با اشاره به اینکه جامعه باید دانش‌آموزان را به سمت تحصیل در هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای سوق دهد، گفت: «موضوع دیگر این است که باید مشوق‌هایی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شود تا به هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای وارد شوند و آموزش ببینند. در اینصورت تعداد تکنسین‌های زیادی از این بخش تأمین می‌شود. اما آنچه مهم است این است که خانواده و مدرسه از سیستم فکری مدرک‌گرایی خارج شوند و به حرفه‌ای بودن و تخصص بودن فرزندان این مرزوبوم توجه کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار