عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفت‌وگو با پانا:

دانش‌آموزان در مدارس باید تمرین کار گروهی کنند

در مدرسه باید علاوه بر ارتقای موفقیت تحصیلی، چارچوب‌های اخلاقی، اجتماعی و مهارت‌های زندگی نیز تقویت شود

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به اینکه هنرستان‌ها دانش‌آموزان را در ابعاد مختلف مهارتی رشد می‌دهند، اظهار کرد باید به دانش‌آموزان آموزش داد که ترجیح دهند با گروه کار کنند اما باید بدانند که می‌توانند تنها هم کار و زندگی کنند. باید کلاس‌های درس مبتنی بر یادگیری مشارکتی باشند.

کد مطلب: ۱۳۱۰۴۰۸
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان در مدارس باید تمرین کار گروهی کنند

محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه آموزش باکیفیت زمانی حاصل می‌شود که در نگرش‌مان تغییر به وجود آید، عنوان کرد: «برای اجرای این مهم باید سعی شود که از توسعه سخت‌افزاری به توسعه نرم‌افزاری دست پیدا کنیم.»

در مدارس باید مهارت زندگی تقویت شود

آصفری درباره کیفی‌شدن مدارس گفت: «در مدرسه باید علاوه بر ارتقای موفقیت تحصیلی، چارچوب‌های اخلاقی، اجتماعی و مهارت‌های زندگی نیز تقویت شود. چرا دانش‌آ‌موزان ما نباید هرسال یک مهارت را آموزش ‌بینند و به‌این‌ترتیب طی 12 سال، 12 مهارت را آموخته و درونی کرده‌اند.»

وی گفت: «ما باید به سمت یادگیری بیشتر برویم. کلاس درس مهم‌ترین قسمت آموزش و پرورش است و باید کل جامعه تبدیل به محیطی برای یادگیری شود.»

هنرستان مهارت فنی و اجتماعی را در فرد نهادینه می‌کند

آصفری عنوان کرد: «در شرایطی که بسیاری از خانواده‌ها با فرستادن فرزندانشان به هنرستان مسئله دارند، اما غافل هستند که هنرستان مهارت‌های اجتماعی و فنی را در کنار هم برای فرزندشان ایجاد می‌کند. در کنار یادگیری مکانیک، الکترونیک، گرافیک و نقاشی مهارت‌های اجتماعی یاد می‌گیرد که در رشد شخصیتی آن فرزند بسیار مؤثر است.»

باید کلاس درس محل تمرین کار گروهی باشد

عضو کمیسیون داخلی شوراها معتقد است که در مدارس دانش‌آموزان باید تمرین کار گروهی کنند. وی افزود‌: «باید سعی شود در مدارس دانش‌آموزان برای انجام کارهای گروهی توانمند شوند، با قرار دادن آن‌ها در شرایط انتخاب، قدرت انتخاب پیدا کنند و معلمان نیز در این مسیر توجه به توانایی‌های متفاوت دانش‌آموزان داشته باشند. ما باید به بچه یاد بدهم که ترجیح بدهد با گروه کار کند اما باید بداند که می‌تواند تنها هم کار و زندگی کند. باید مهارت‌های کار گروهی را به او یاد بدهیم، مهارت‌های کار گروهی با کلاس گذاشتن، یا با کار بیرون کلاس آموخته نمی‌شود، بلکه باید کلاس‌هایمان مبتنی بر یادگیری مشارکتی باشند. باید این اتفاق در کلاس درس بیافتد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار