مدیر دبستان شهدای هفتم تیر بیان کرد:
مسئولیتپذیری و تعهد کاری از مهمترین مؤلفههای اساسی در پروژه مهر است
تهران (پانا) - مدیر دبستان شهدای هفتم تیر، مسئولیتپذیری، تعهد کاری، داشتن نظم و انضباط کاری را از مهمترین مؤلفههای اساسی برای مدیریت موفق در پروژه مهر دانست که تحقق این اهداف و اقدامات کارگروههای پروژه مهر در سایه همافزایی و مشارکت امکانپذیر است.
لبیب پیرو؛ مدیر دبستان شهدای هفتم تیر منطقه ۱۴ با بیان اینکه به منظور فراهم کردن زمینههای مناسب و تمهیدات لازم جهت بازگشایی هرچه باشکوهتر مدارس، باید با همدلی و همزبانی همهجانبه وارد میدان عمل شویم تا پروژه مهر به خوبی اجرایی شود، در گفت و گو با پانا گفت: «حسن اجرای فعالیتهای مربوط به سازماندهی نیروی انسانی، آمادهسازی مدارس برای سال تحصیلی جدید و انجام فعالیتهای فرهنگسازی جهت آمادگیهای لازم برای بازگشایی مطلوب مدارس، از اهداف پروژه مهر است. پروژه مهر، مدارس را فرایندی پویا در راستای بسترسازی جامع آموزشی و تربیتی برای دانشآموزان و تحقق اهداف تعلیم و تربیت معرفی کرد که بعد از شرایط مجازی و کرونا، در مهر۱۴۰۱، باید این پروژه دقیقتر، کاربردیتر و تخصصیتر برنامهریزی و اجرا شود.»
وی پیرامون اجرای پروژه مهر در این دبستان بیان کرد: «مهرماه برای دانشآموزان و همه همکاران فرهنگی همیشه شور و هیجان یادگیری و آموزش را در کانون مدرسه به همراه دارد، بخصوص امسال که دانشآموزان دقیقا به روال سالهای قبل از کرونا در مدرسه حاضر میشوند و سال تحصیلی را آغاز میکنند. شرایط آموزش مجازی پیامدهایی برای آموزش وپرورش داشت که در سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ مدارس باید بسیار فعال، پویا و با برنامهریزی دقیق جریان علمی و تربیتی را پیش ببرند تا بتوان امیدوار بود؛ مدرسه دوباره همان نبض تپنده نظام تعلیم و تربیت بماند و به فعالیت ثمربخش و آیندهنگر خود برای فرزندان این مرز و بوم ادامه دهد.»
پیرو ضمن اشاره بر اینکه پروژه مهر نماد و تجلی حرکت جهادی کادر اداری ادارات آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: «فعالیت مستمر و مداوم در ساحت های مختلف که در نهایت مهری پربار و با نشاط را برای دانش آموزان در پی دارد و همچنین تقارن با شکوه آغاز فصل علم و معرفت با هفته دفاع مقدس که یکی از نقاط عطف جامعه ما محسوب میشود، میتواند بزرگترین و کاملترین مدرسه و دانشگاه برای کسانی باشد که جویای کشف و کسب آموزههای عمیق انسانی و معرفتی و الهی هستند.»
وی با تاکید بر اینکه پروژه مهر سال ۱۴۰۱ باید با پروژه مهر سال قبل تفاوت داشته باشد، اظهار کرد: «با عنایت به تصویب اعتبارات قابل توجه به خصوص در حوزه احداث پروژههای آموزشی، انتظار میرود پروژه مهر امسال نسبت به سال قبل با رونقتر و برنامهها عملیاتی شود. باید رهاورد جلسات پروژه مهر در مدارس منجر به ایجاد پویایی، جنب و جوش و تحرک در مجموعه شود و در نهایت اینکه پروژه مهر امسال نسبت به سال گذشته متفاوت باشد.»
پروژه مهر مهم ترین پروژه ملی در آغاز سال تحصیلی است
پیرو با بیان اینکه مهم ترین پروژه ملی در آغاز سال تحصیلی پروژه مهر است، تصریح کرد: «هدف اصلی پروژه مهر خلق مدرسه ای شاداب و مهری با نشاط و ماندگار برای دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی است، از این جهت پروژه مهر یکی از مهم ترین پروژه ملی در آغاز سال تحصیلی بهشمار میآید که ما نیز باید آن را به نحو احسن برگزار کنیم.»
وی اظهار کرد: «اهمیت و نقش آموزش و پرورش در بهسازی و توسعه زندگی فردی و اجتماعی موجب شده است، که جامعه و اولیای دانش آموزان انتظار داشته باشند که مدرسه محیطی رشد دهنده، پویا و زمینه ساز پرورش استعدادهای بالقوه و خدادادی فرزندان آنها باشد. از طرفی تحقق اهداف متعالی آموزش وپرورش و همچنین لزوم توجه به روحیات و ویژگیهای نسل جوان ایجاب میکند اداره امور مدارس مبتنی بر افزایش قدرت تصمیمگیری و مشارکت جویانه باشد تا بتوانیم فضای عمومی مدارس را پویا، پر نشاط و فعال نموده تا خلاقیت مدیران، معلمان و دانش آموزان را به خوبی شکوفا و متجلی سازد.»
وی در پایان ضمن اشاره بر اینکه روز اول مهر یک روز ملی است و متعلق به همه مردم ایران است و تعامل و مشارکت برون سازمانی مطمئنا آن را غنیتر و سازندهتر میکند و ما نیز در حد توان به پربار برگزار شدن این آئین کمک خواهیم کرد، عنوان کرد: «ما در مدرسه شهدای هفتم تیر، پروژه مهر ۱۴۰۱ را با جدیت و خوشحالی از بازگشایی کامل مدارس پیگیری و اجرا میکنیم، تا بتوانیم شادی و نشاط و پویایی که خاص مدرسه و جریان یادگیری و آموزش است را به معنا و هویت اصلی و وجودی خود برگردانیم، ضمن اینکه تلاش میکنیم شرایط سلامتی و ایمنی را هم همچنان برای دانشآموزان حفظ کنیم.»
دانش آموز خبرنگار: عطیه چوپانی
ارسال دیدگاه