رضا رحیم پور:

معلمان بزرگ ایران زمین الگویی چون پیامبر خوبی‌ها دارند

تهران (پانا) - مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه ٩ با حضور در آئین بازگشائی مدارس در سال تحصیلی جدید که در محل دبیرستان دخترانه شهید دانشفر برگزار شد، معلمان بزرگ ایران زمین را معلمانی دانست که الگویی همچون محمد امین، اولین و آخرین پیامبر خدا دارند و به همین سبب حضرت امام خمینی(ره)، معلمی را شغل انبیاء نامیده است.

کد مطلب: ۱۳۱۱۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
معلمان بزرگ ایران زمین الگویی چون پیامبر خوبی‌ها دارند

رضا رحیم پور با اشاره به تقارن بازگشائی مدارس در سال تحصیلی جدید با رحلت پیامبر اکرم(ص) با بیان اینکه خداوند پیامبران را برای هدایت مردم به راه راست و برای سعادت و خوش بختی مردم و خیر و صلاح آنان مبعوث کرده است گفت: پیامبران آمده ‏اند تا راه سعادت را به انسان‏ ها نشان دهند، لذا بشر در تعلیمات انبیاء مانند یک دانش آموز است و خداوند برنامه سعادت را توسط پیامبران به بشریت ابلاغ کرده است.

وی گفت: حضرت محمد(ص) برای انجام رسالت مهمی که بر عهده داشت، با تمام وجود به بیان معارف الهی قرآن و آموزه های دینی برای مردم زمان خود می‌پرداخت و مسلمانان هر سوالی که داشتند از ایشان می‌پرسیدند و هیچ گاه دچار سرگردانی نمی شدند، به همین دلیل است که خداوند منان پیامبر را اولین معلم قرآن قرار داد.

رحیم پور خاطرنشان ساخت: پیامبر اکرم(ص) جامعۀ خود و تمام انسان ها را با اخلاق نیکو و صبر جمیل به اسلام دعوت کرد و آنقدر زیبا نگریست و زیبا زیست که بشریت امروز نیز از زیبایی های زندگی ایشان الهام می گیرد و معلمان دیروز و امروز به این نتیجه رسیده اند که علم بدون اخلاق نه تنها مؤثر واقع نمی شود بلکه پایدار نمی ماند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ٩ معلمان بزرگ ایران زمین از جمله حضرت امام خمینی(ره) را که شاگردانی چون شهید مطهری ها، شهید رجائی و باهنر ها تربیت کرده اند، الگویی چون محمد امین، اولین و آخرین پیامبر خدا، داشته اند که به مدد حق توانستند تاریخ را تغییر دهند و اینجاست که حضرت امام خمینی(ره)، بزرگ مرد تاریخ می فرماید: معلمی شغل انبیاء است و انسان به این نتیجه می رسد که بیداری اسلامی بدون همت معلمان هر جامعه ای نمی تواند به نتیجه برسد چرا که مفهوم معلم با مفهم اسلام پیوند ناگسستنی دارد.

رحیم پور در بخش دوم سخنان خوددر خصوص اهمیت نقش و جایگاه مدرسه و معلم در جامعه اظهار کرد: مدرسه از مهم ترین نهادهاى اجتماعى، تربیتى و آموزشى و اصلى ترین رکن تعلیم و تربیت است که به منظور تربیت صحیح دانش آموزان در ابعاد دینى، اخلاقى، علمى، آموزشى، اجتماعى و کشف استعدادها و هدایت رشد متوازن روحى و معنوى و جسمانى آنان براساس اهداف مصوب دوره هاى تحصیلى و برابر ضوابط و دستورالعمل هاى وزارت آموزش و پرورش تأسیس و اداره مى شود.

وی گفت: انتقال ارزش هاى اساسى جامعه در کانون اصلى توجه نظام آموزشى قرار دارد، به گونه اى که مدرسه دانش آموزان را متعهد مى سازد ارزش هاى جامعه را درونى سازند.

رحیم پور افزود: در مدرسه دانش آموز علاوه بر بهره مندی از برنامه های درسی و شناخت علمی، اجتماعی و مهارت یابی در زمینه های فیزیکی قادر خواهد شد تا نسبت به کوششی که برای زندگی فردایش لازم است مسایلی را فراگیرد و تسلط تدریجی وی در این زمینه ها افق دید آموزشی و درک و فهمش را وسیع تر کرده به طوری که او را در یادگیری مطالب درسی و بهداشتی، خلاقیت و هنر یاری خواهد داد.

مدیر منطقه 9 گفت: در مدرسه دانش آموز علاوه بر بهره مندی از برنامه های درسی و شناخت علمی، اجتماعی و مهارت یابی در زمینه های فیزیکی قادر خواهد شد تا نسبت به کوششی که برای زندگی فردایش لازم است مسایلی را فراگیرد و تسلط تدریجی وی در این زمینه ها افق دید آموزشی و درک و فهمش را وسیع تر کرده به طوری که او را در یادگیری مطالب درسی و بهداشتی، خلاقیت و هنر یاری خواهد داد.

رحیم پور در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تقارن بازگشائی مدارس با هفته دفاع مقدس زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را مهمترین راهکار در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست و تصریح کرد: شهدا سند واقعی تاریخ پرافتخار ما هستند، باید همواره بکوشیم تا یاد و خاطره شهدای گرانقدر را گرامی بداریم چرا که زنده‌ نگه داشتن یاد و خاطره شهدا دفاع از تاریخ، حیثیت، عزت و هویت ما است.

وی تاکید کرد: فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از بخش کوچکی از حماسه عظیم حسینی است و در طول چهل سال اول انقلاب به وضوح دیدیم هرکجا که فرهنگ دفاع مقدس را الگو و روش خود قرار دادیم به دستاوردهای بسیار زیادی رسیدیم و این الگوپذیری باید در گام دوم دفاع مقدس بیش از گذشته مورد توجه باشد.

رحیم پور عنوان کرد: فرهنگ دفاع مقدس انبساطی از فرهنگ عاشورا است و رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس راه عاشورایی را طی کردند که هدایت ها و قدرت کلام حضرت امام(ره) در بسیج کنندگی مردم برای مشارکت در پیشبرد دفاع مقدس توانست حماسه ای از جنس عاشورا را رقم بزند و امروز ما وظیفه داریم این حماسه را همواره زنده نگه داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار