همزمان با برگزاری آیین زنگ شور عاطفه‌ها در سراسر کشور عنوان شد:

فلسفه جشن عاطفه‌ها ترویج فرهنگ نیکوکاری در کشور است

تهران(پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۴، فلسفه جشن عاطفه‌ها را ترویج فرهنگ نیکوکاری در کشور دانست و با توجه به اینکه مهم ترین مسیر کمال انسان به سوی سعادت و خوشبختی در مدرسه و فضای تعلیم تربیت نهفته است، تعلیم و تربیت را زمینه ساز رشد فکری و اخلاقی انسان‌های یک جامعه پویا عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۳۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
فلسفه جشن عاطفه‌ها  ترویج فرهنگ نیکوکاری در کشور است

آیین زنگ شور عاطفه‌ها به‌منظور حمایت از دانش‌آموزان نیازمند و بی‌بضاعت همزمان با مدارس سراسر کشور ‌به‌ میزبانی دبستان شهید دکتر دیالمه منطقه ۱۴ و با حضور قائم مقام مدیر کل کمیته امداد استان تهران، مسئول کمیته امداد منطقه ۱۳ و ۱۴ و معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۴ برگزار شدر.

داوود عبیری؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۴ با بیان اینکه برگزای پویش شور عاطفه‌ها با شعار «‌با هم مشق عشق بنویسیم‌» برای کمک به دانش‌آموزان تحت حمایت در آستانه سال تحصیلی بسیار مهم است، عنوان کرد: «عدالت، مقیاس تاریخی و اجتماعی دارد. تا زمانی که عدالت در مقیاس تاریخ محقق نشود، در مقیاس یک جامعه و در مقیاس حوزه‌ی زندگی انسان‌ها محقق نخواهد شد. هر کسی برای عدالت قیام می‌کند، یا باید خودش محور تحقق عدالت تاریخی باشد یا ذیل محورِ تحقق عدالت تاریخی حرکت کند. از آنجا که ما به تزکیه و تعلیم در کنار هم نیاز داریم، آموزش و پرورش باید نظام عالم پرور و عادل‌پرور باشد.»

وی با تاکید بر لزوم یادگیری مسئولیت اجتماعی دانش آموزان در قبال جامعه افزود: «دانش آموزان امروز بعنوان مسئولین آینده کشور باید مشق مسئولیت اجتماعی را نوشته تا ساحت اجتماعی، نوع دوستی و زیبا شناختی آنها پرورش یابد و وظیفه خود را درقبال افراد جامعه فراگیرند. جمع آوری کمک های دانش اموزی، موجب می شود که هیچ کودکی به دلیل نبود پوشاک، لوازم تحریر و کتب از مدرسه بازنماند. علاوه بر این بخشی از این کمک ها در راستای ارتقاء کیفیت آموزشی افراد نیازمند هزینه خواهد شد که مطابق شعار دوم آموزش و پرورش برمبنای ارتقای سطح علمی دانش اموزان بنا شده است.»

عبیری با تاکید بر ضرورت ایجاد بسترهای رقابت برای انجام فعالیت های خیرخواهانه در جامعه گفت: «از آنجا که خداوند در قرآن کریم با تعابیر متعدد مومنان را به انفاق کردن در راه خدا فرمان داده است، باید در راستای نهادینه کردن این عمل خداپسندانه در جامعه، هم به صورت پنهان و هم به صورت آشکار به این کار خیر اقدام کنیم و زمینه رقابت در کمک کردن به دیگران را فراهم کنیم.»

رقابت در کارهای خیر از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است

معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۴ با اشاره به بیانیه ی گام دوم انقلاب گفت: «مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، رقابت در کارهای خیر را از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی دانستند و جشن عاطفه ها نیز نمونه خوبی از این موضوع است. هر کس به اندازه بضاعت خویش باید در این کار خیر مشارکت کند و گامی هر چند کوچک برای کمک به دانش آموزان کم برخوردار و فراهم آوردن تمهیداتی برای تحصیل آنها بردارد، تا آنان نیز همانند دیگر دانش آموزان از شرایط مساعدتری برای تحصیل برخوردار شوند.»

عبیری با بیان اینکه نهادینه شدن فرهنگ احسان و نیکوکاری و دستگیری از مستمندان موجب افزایش همبستگی، مودت و تقویت حس نوع‌دوستی در جامعه می‌شود، اظهار کرد: «برنامه مهر عاطفه ها فرصتی است برای عشق ورزیدن و مهربانی به کسانی که نیازمند دستان گرم همنوعانشان هستند. جشن عاطفه ها به صورت نمادین در تمام کشور اجرا می شود که کمک کردن به دانش آموزان ضعیف و بی بضاعت رکن اصلی این جشن است. کمیته امداد، بهزیستی و آموزش و پرورش تشکیلاتی هستند که می‌توانند از طریق ارتباط زیادی که با مردم دارند کمک ها را دریافت و در اختیار افراد نیازمند قرار دهند. با وجود این ساختار کمک‌های نقدی و غیر نقدی به نحوه احسنت به دست نیازمندان واقعی می رسد.»

معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۴، در پایان ضمن اشاره بر اینکه دین اسلام همه مردم و افراد متمکن را به کمک به نیازمندان جامعه به عنوان وظیفه دینی سفارش می کند و بدون شک همراهی در جشن عاطفه نقش مهمی در کمک به دانش آموزان بی بضاعت دارد، گفت: «یکی از دغدغه های حوزه آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال تحصیلی جدید، تامین تجهیزات برای دانش آموزان نیازمند است که این مهم با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در رزمایش کمک های مومنانه، نیاز به همدلی همه دارد تا دانش آموزان بی بضاعت از آموزش عقب نمانند.»

دانش آموز خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار