رئیس دانشگاه فرهنگیان:

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سرفصل‌های دانشگاه فرهنگیان قرار می‌گیرد

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سر خط سرفصل‌های این دانشگاه قرار خواهد گرفت، گفت در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، 6 ساحت تربیتی برای معلمان و دانش‌آموزان دیده شده است.

کد مطلب: ۱۳۰۷۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سرفصل‌های دانشگاه فرهنگیان قرار می‌گیرد

رضا صحرایی امروز در نشست تخصصی مسئولان مبارزه با مواد مخدر کشور با عنوان پیشگیری از اعتیاد- مشارکت‌های مردمی-اشتغال بهبودیافتگان با بیان اینکه در دانشگاه فرهنگیان 95 هزار دانشجو معلم و حدود 35 هزار مهارت‌آموز(افرادی که به استخدام درامده‌اند) تربیت شده‌اند، گفت: این 95 هزار دانشجو بین 19 تا 21 سال سن دارند و رتبه‌های برتر کنکور سراسری هستند. در این دانشگاه بیش از 50 درصد رتبه‌های برتر کنکور جذب می‌شوند. همچنین دانشگاه فرهنگیان دارای 98 پردیس، 923 کانون دانشجویی، 225 انجمن علمی، 26 تشکل دانشجویی و 270 نشریه دانشجویی است که جزو سرمایه‌های دانشگاه فرهنگیان هستند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه آرمان این دانشگاه تربیت معلمان خیر است، گفت: آرمان ما تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی است. معلمی است که هویت ملی و روحیه مقاومت درونی در تراز نظام تعلیم و تربیت مبتنی بر نظام فلسفه اسلامی دارد. ما این معلمان را معلم «آینده» نام نهاده‌ایم. معلم آینده یک معلم قوی است و در دولت مردمی معلمان قوی تربیت خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ معلم قوی معلمی است که در تمام ساحت‌ها رشد کرده باشد. این معلم چند بعدی و چند مهارتی است و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، 6 ساحت تربیتی برای معلمان و دانش‌آموزان دیده شده است که در دوره جدید، نظام جامع تربیت را به مثابه نظام جامع آموزش در دانشگاه فرهنگیان مستقر خواهیم کرد. ایستگاه آغازین کار فراهم شده است و مصوبات قانونی برای تربیت معلمی که حداقل 6 مهارت علاوه بر آموزش کسب خواهد کرد را هم در دست انجام داریم.

صحرایی تصریح کرد: در دانشگاه فرهنگیان دیگر هیچ معلمی با گذراندن 150 واحد درسی، معلم نمی‌شود بلکه آنچه او را معلم خواهد کرد این است که 6 ساحت تربیت را هم کسب کند. در واقع هر معلم یک مربی قرآن، یک امدادگر، یک مربی ورزشی، آسیب‌شناس اجتماعی و کارآفرین خواهد شد که این برنامه جزو اولویت‌های جدید دانشگاه است و قرار است به قانون تبدیل شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: اهمیت معلم آینده در این است که معلم، کودک را متناسب با ظرفیت‌های زمان خود تربیت کند. امروز شاهد خلا شناختی بین معلمان و دانش‌آموزان هستیم. معلمان در دنیای خود هستند و دانش‌آموزان هم در دنیای خود. این خلا باعث شده که نتوانیم از ظرفیت معلم استفاده کنیم. اهمیت کار معلم آنجاست که بدانیم معلم افسر مبارزه با جهل است و عامل هر آسیبی جهل است. جهل خیلی فراتر از نادانی است.

وی با بیان اینکه سن توسعه انسانی و سن سرمایه انسانی دارای یک دوره بحران است، گفت: به این دوران، سن حساس گفته می‌شود و همان سنی است که در فاصله سنین 5 تا 13 سال است یعنی هر کار خوبی قرار است یاد بگیرد در این سن است. این کار معلم است و اهمیت کار معلم در اینجا روشن می‌شود. معلمان چیزی را آموزش می‌دهند که آموزش دیده‌اند. اگر امروز موضوع پیشگیری به سرفصل اصلی دغدغه‌ها تبدیل شده، دانشگاه فرهنگیان مکلف است معلمان را بر اساس این سرفصل تربیت کند. بنابراین موضوع پیشگیری در سر خط سرفصل‌های ما قرار خواهد گرفت زیرا معتقدیم معلم در خط مقدم مبارزه با زشتی‌ها است.

صحرایی اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان سالانه 25 هزار معلم را به نظام تعلیم و تربیت تقدیم می‌کند. اگر این معلم یک آسیب‌شناس اجتماعی باشد، بدون هیچ تردیدی او خواهد توانست از پایه مساله آسیب‌های اجتماعی را حل کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار