تفاهم‌نامه‌‌ ستاد مبارزه با مواد مخدر و دانشگاه فرهنگیان امضا شد؛

استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش اعلام کرد که برای پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان استفاده می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۰۷۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

یوسف نوری در حاشیه نشست تخصصی مسئولان مبارزه با مواد مخدر با عنوان پیشگیری از اعتیاد، در جمع خبرنگاران درباره ‌اقدامات این وزارتخانه به منظور پیشگیری از اعتیاد در بین دانش‌آموزان با توجه به بازگشایی مدارس و پیگیری آموزش‌های حضوری اظهار کرد: امسال با ۱۶ میلیون دانش‌آموز و نوآموزان پیش‌دبستانی، سال تحصیلی را شروع می‌کنیم. علاوه بر آن در دوره‌های پیش از دبستان، نوآموزان ما به مراکز پیش دبستانی و مهدهای کودک ورود پیدا می‌کنند.

وزیر آموزش‌ و پرورش تصریح کرد: برنامه عملی ما برای پیشگیری، برنامه‌ای است که با ستاد مبارزه با مواد مخدر در قالب تفاهم‌نامه‌ها اجرا می‌شود و هر ساله ساری و جاری ‌است. یکی از این تفاهم‌نامه‌ها، طرح یاریگران زندگی است که حدود ۴۰ هزار مدرسه مشمول این طرح شدند و اکنون در مرحله دوم این طرح هستیم که امروز رونمایی شد و تعداد مدارس مشمول طرح افزایش یافت.

وی ادامه داد: همچنین دانشگاه فرهنگیان بزرگترین دانشگاه ماموریت‌گرا و موضوعی در کشور است که حدود ۹۵ هزار دانشجو را در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس مشغول به تحصیل دارد؛ امروز تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و دانشگاه فرهنگیان امضا شد تا از ظرفیت این دانشجو‌معلمان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم.

وزیر آموزش‌‌وپرورش در پاسخ به سوالی درباره کاهش سن اعتیاد گفت: آمار دقیقی از این موضوع نداریم اما دانش‌آموزان مورد توجه خانواده‌ها و جامعه هستند و ابتلا به مواد مخدر در سنین آموزش و پرورش نسبت به سایر رده‌های سنی اندک است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار