دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به پانا تاکید کرد؛

کنترل توزیع‌کنندگان و فروشندگان مواد مخدر در اطراف مدارس با همکاری پلیس

تهران (پانا) - دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کنترل توزیع‌کنندگان و فروشندگان مواد مخدر در اطراف مدارس با همکاری پلیس خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۷۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
کنترل توزیع‌کنندگان و فروشندگان مواد مخدر در اطراف مدارس با همکاری پلیس

اسکندر مومنی در حاشیه نشست تخصصی مسئولان مبارزه با مواد مخدر کشور با عنوان پیشگیری از اعتیاد- مشارکت‌های مردمی-اشتغال بهبودیافتگان درباره اقدامات انجام شده برای کنترل توزیع مواد مخدر در اطراف مدارس به ویژه مدارس مقطع متوسطه اظهار کرد: در رابطه با بازگشایی مدارس دو اقدام صورت گرفت. یکی داخل مدارس است که با اهتمام دکتر نوری و همکارانشان طرح یاریگران زندگی برای پیشگیری از اعتیاد در مدارس اجرا می‌شود. در بیرون از مدارس و مراکز آموزشی نیز با پلیس هماهنگی‌های لازم انجام شده تا آنها به صورت فیزیکی حضور گسترده در شعاع اطراف مدارس داشته باشند و توزیع‌کنندگان و فروشندگان مواد مخدر را کنترل کنند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: ضمن اینکه به صورت غیرمحسوس نیز کنترل‌های لازم از ابتدای بازگشایی مدارس در اطراف مدارس صورت می‌گیرد و در این خصوص اقدامات پیشگیری در درون مدرسه و اقدامات انتظامی برای کنترل و سامان این موضوع به‌طور جدی در دستور کار است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره سن اعتیاد در کشور توضیح داد: سن اعتیاد به میانگین و معدل مجموعه مصرف کنندگان اطلاق می‌شود که بر اساس آخرین پیمایش علمی، سن اعتیاد در کشور ۲۴ سال و چند ماه است. ممکن است بعضا مشاهده شود افراد با سنین کمتر نیز مصرف مواد داشته باشند اما معدل سن اعتیاد در کشور ۲۴ سال است.

مومنی گفت: معدل سن اعتیاد در کشور از نرخ جهانی بالاتر است چراکه میانگین سن اعتیاد در دنیا ۱۹ سال است و امیدواریم این معدل سن اعتیاد در کشور افزایش پیدا کند.

وی درخصوص طرح یاریگران زندگی گفت: طرح یاریگران زندگی طی دو سه سال گذشته تدوین و اجرا شد. این طرح با استفاده از ظرفیت عظیمی که وزارت آموزش و پرورش دارد در بحث پیشگیری از اعتیاد است که در اولویت قرار دارد. در یک گام معلمان با آخرین موضوعات مربوط به اعتیاد آشنا می‌شوند و خطرات آن را به دانش آموزان یادآوری می‌کنند. از طرفی استفاده از ظرفیت اولیاء و مربیان نیز در این طرح پیش‌بینی شده است و در قالب تفاهم‌نامه با دانشگاه فرهنگیان این امر دنبال می‌شود تا این دانشجو معلمان آموزش‌های لازم را ببینند.

مومنی گفت: تاکنون ۴۰ هزار مدرسه تحت پوشش طرح یاریگران زندگی قرار گرفته‌اند و قرار است تعداد این مدارس تا پایان سال تحصیلی جدید به ۸۰ هزار مدرسه برسد. علاوه بر این محتواهایی در سامانه شاد قرار دارد و تولید می‌شود تا معلمین و والدین با این محتواها آشنا شده و آموزش لازم در حوزه پیشگیری از مواد مخدر را ببینند و به دانش‌آموزان منتقل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار