آسیب های پساکرونا در مدارس منطقه ۱۳ مورد بررسی قرار گرفت

تهران (پانا) - در راستای فعالیت و عملکرد کمیته بحران روانی و اجتماعی دانش‌آموزان جهت کاهش آسیب‌ها در مدارس، کارشناس مشاوره منطقه ۱۳ و عضو هسته مشاوره در دبستان والعصر با دانش‌آموزان آسیب‌دیده از دوران کرونا و معلمان  مدرسه به گفت و گو پرداختند.

کد مطلب: ۱۲۷۳۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
آسیب های پساکرونا در مدارس منطقه ۱۳ مورد بررسی قرار گرفت

مژگان نظری؛ کارشناس مشاوره منطقه ۱۳، به همراه زهرا ترابی؛ کارشناس امور بانوان و لیلا مختاری؛ روانشناس مرکز مشاوره جهت بررسی مشکلات دانش آموزان از دبستان دخترانه والعصر بازدید کردند.
در این بازدید برای دانش آموزان سوگواری که والدین خود را در کرونا از دست داده بودند نشستی برگزار شد و در این نشست مژگان نظری با ارائه سخنانی در مورد آسیب‌های وارده به خانواده ها و تاب آوری در برابر مشکلات و ایجاد روحیه برای ادامه زندگی، از ۱۱ دانش آموز به رسم یادبود تقدیر کرد و در راستای کاهش آسیب ها از روانشناس مرکز مشاوره؛ لیلا مختاری دعوت کرد تا با دانش آموزان سوگوار جهت مشاوره و بررسی مشکلاتشان ارتباط برقرار کند.
در ادامه مختاری؛ روانشناس مرکز مشاوره در راستای تاب آوری با بچه های سوگوار با استفاده از تکنیک های عادی سازی و نرمالیزه کردن با آنان به گفتگو پرداخت. او به چندین مثال در مورد خانواده هایی که این مشکل را تجربه کرده بودند اشاره کرد تا دانش آموزان بتوانند احساساتشان را با هم درمیان بگذارند و آن را درجه بندی و نامگذاری کنند. بعد از این مرحله رابطه فکر و احساس به بچه ها آموزش داده شد.
لیلا مختاری خاطرنشان کرد: دانش آموزان در این جلسه در واقع نقش گفتگوی درونی در ایجاد احساس را آموزش دیدند و با چند مثال یاد گرفتند که چگونه گفتگوهای درونی ما روی احساساتمان تاثیرگذار است در انتهای برنامه تنفس عمیق و آرام سازی به دانش آموزان آموزش داده شد.
در ادامه برنامه نظری با حضور در شورای آموزگاران ضمن تشکر از زهرا براتی؛ مدیر مدرسه والعصر جهت پیگیری مشکلات دانش آموزان و همکاری با مرکز مشاوره منطقه با معلمان این مدرسه به گفت و گو پرداختند.
نظری به حضور دانش آموزان سوگوار در این جمعی که مشکلاتشان تقریبا مشابه است، جهت همدلی و تاب آوری دانش آموزان تاکید کرد و گفت: آموزش دانش آموزان در مدارس از اهمیت بالایی برخوردار است، اما مهمتر از آن مسئله تربیت و پرورش آنهاست. معلمان در این شرایط که با دانش آموزان ارتباط بیشتری دارند و رفتار و حرکات آنها را بهتر می شناسند نقش مهمی در کاهش آسیب ها دارند معلم به عنوان یک الگوی رفتاری می تواند دانش آموزانی که دچار مشکل هستند را شناسایی کرده و با همدلی و درک کردن دانش آموز مشاوره دهد و یا در موارد خاص به مرکز تخصصی مشاوره برای رفع مشکل ارجاع دهد.
زهرا ترابی؛ کارشناس امور بانوان به نقش خانواده در رفتار فرزندان در محیط خانواده جهت کاهش تنش و اضطراب در محیط مدرسه تاکید کرد و به آسیب های وارده به فرزندان طلاق و سوگوار این مدرسه در این شرایط بحرانی اشاره کرد و از همه کادر مدرسه، معلمان و کارشناسان منطقه خواست که برای رفع این معضلات در حد توان همکاری لازم را داشته باشند.
در پایان زهرا براتی؛ مدیر مدرسه و معلمان دبستان مشکلات بعضی از دانش آموزان را با کارشناس مشاوره منطقه ۱۳ در میان گذاشتند و با ارائه راهکار برای کاهش آسیب ها به گفت و گو پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار