برگزاری جشن «عید امید و لبخند» و تجلیل از «فطر اولی‌ها»

تهران (پانا) - جشن‌های مناسبتی عید سعید فطر در برخی مراکز فرهنگی و نیز بوستان‌ها و مساجد شاخص شهر تهران درحال برگزاری است.

کد مطلب: ۱۲۷۵۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشن «عید امید و لبخند» و تجلیل از «فطر اولی‌ها»

به گزارش خبرنگار پانا، همزمان با پایان ماه مبارک رمضان و وداع شهروندان با این ماه عزیز، ویژه‌برنامه «لبخند دلها» در بوستان بزرگ ولایت در حال برگزاری است. همچنین تعدادی از بوستان‌ها و مساجد شاخص شهر تهران و برخی فرهنگسراها و مراکز فرهنگی پایتخت با برگزاری جشن «عید امید و لبخند» میزبان خانواده‌ها هستند. از جمله رویکردهای مهم این برنامه‌ها، توجه به نیازمندان و محرومان، تجلیل از فطر اولی‌ها و اولویت داشتن خانواده و کودکان است.

محمدحسن جعفرزاده؛ مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران در گفت و گو با پانا گفت: ما در جشن‌های عید امید و لبخند، برنامه‌های ویژه‌ای برای کودکان، نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها در نظر گرفته‌ایم تا پس از یک ماه عبادت و روزه‌داری، استقبال شایسته‌ای از عید سعید فطر داشته باشیم.

وی افزود: هدف معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از برگزاری این جشن‌ها و برنامه‌ها ایجاد نشاط معنوی و حس خوب بندگی در شهروندان همزمان با پایان ایام روزه‌داری و عبادت خداوند است.

جعفرزاده ادامه داد: اهدای بسته‌های فرهنگی به نوجوانان، اجرای برنامه‌های متنوع‌ برای خانواده‌ها و کودکان، اهدای شاخه گل به نمازگزاران فطر، اجرای پویش «لبخند بسازیم» برای کمک به محرومان، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی، پذیرایی از نمازگزاران در مصلای امام خمینی (ره) و همچنین تجلیل از «فطر اولی‌ها» در مساجد شاخص شهر تهران از جمله برنامه‌‌های ما در «عید امید و لبخند» است.

پویش «لبخند بسازیم» برای یاری به محرومان و ایتام در شهر تهران

یکی از برنامه‌های مهم فرهنگی شهر تهران در ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات عیدسعید فطر، این است که با رسیدگی به ایتام و خانواده‌های محروم، دل آنها شاد شود و لبخندی بر لب‌هایشان نقش ببندد. از همین‌رو، پویش «لبخند بسازیم» برای یاری به محرومان و ایتام در شهر تهران راه‌اندازی شده است. معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهر تهران در این پویش تلاش می‌کند که با همکاری مساجد، خیریه‌ها، گروه‌های داوطلب شهروندی و نهادها و شرکت‌های بزرگ کشور، لبخندی بر چهره ایتام و محرومان جامعه نشانده شود و همه مردم این عید بزرگ را همراه با هم جشن بگیرند تا شاهد ایجاد حس برابری، همدلی و یکدلی در سطح شهر باشیم.

برپایی غرفه «دست آفریده‌های زنان تهران» در بوستان ولایت

همچنین بوستان ولایت در نیمه دوم ماه مبارک رمضان و به مناسبت عیدسعید فطر با برپایی چایخانه سنتی، موزه اتوبوس‌های قدیمی تهران، غرفه‌های فرهنگی و کارآفرینی و نیز برپایی استیج و برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های فرهنگی، از خانواده‌ها و کودکان تهرانی میزبانی می‌کند. در این بوستان، غرفه‌های متعددی با عنوان «دست آفریده‌های زنان تهران» برپا شده و این غرفه‌ها برای کمک به توسعه کارآفرینی در اختیار زنان و خانواده‌های آنها قرار گرفته است. یکی از غرفه‌دار ها گفت: تقریبا دو هفته است که در بوستان ولایت به ما غرفه داده‌اند تا محصولات دست‌ساز و تولیدی خودمان را بفروشیم و در معرض دید عموم بگذاریم.

وی افزود: من به همراه دخترانم هر روز از ساعت ۱۹ تا ۲۴ در غرفه حضور داشتیم و استقبال مردم از محصولات تولیدی ما خوب بوده است و احتمالا تا سه شنبه شب این غرفه‌ها برپا خواهد بود. یکی از شلوغ‌ترین غرفه‌ها مربوط به یک آقای روحانی است که ساخت پرنده و اشکال مختلف را با گِل و سفال به کودکان و خانواده‌ها آموزش می‌دهد. همچنین غرفه‌ای که قهوه عربی و اماراتی برای مردم آماده می‌کند، با استقبال خوبی مواجه شده است.

اجرای برنامه‌ «لبخند دلها» در بوستان ولایت

چایخانه سنتی، کلاه‌ مخملی‌های تهران قدیم و موزه اتوبوس‌ها از جمله نکات قابل توجه در برنامه‌ «لبخند دلها» در بوستان ولایت این است که کلاه‌ مخملی‌های تهران قدیم در محوطه بوستان و کنار موزه اتوبوس‌های قدیمی پایتخت حضور دارند و فضای خاطره‌انگیزی برای مردم ایجاد می‌کنند. خداوردی اسماعیلی، مهدی آهنگر و اسماعیل بیگدلی از جمله کلاه‌ مخملی‌ های تهران قدیم هستند که همراه با دیگر دوستان خود در این برنامه حضور یافته‌اند. همچنین چایخانه سنتی بعد از اذان مغرب و قبل از برگزاری مراسم جشن، با توزیع چای و افطاری ساده، اجرای موسیقی سنتی و ورزش باستانی، از خانواده‌ها پذیرایی می‌کند.

این بوستان بزرگ همچنین با برپایی استیج، برنامه‌های متنوعی از جمله خیمه‌شب بازی (نمایش عروسکی) توسط میثم بیدقی و بهناز مهدیخواه، مسابقات مختص کودکان و خانم‌ها و آقایان، موسیقی محلی، همخوانی نوجوانان و برنامه‌های شاد دیگر توسط مهدی عباس‌نژاد را برای شهروندان اجرا می‌کند که این برنامه‌ها تا پایان تعطیلات عید سعید فطر ادامه دارد و مهمترین برنامه امشب (دوشنبه شب) همزمان با عید فطر از ساعت ۱۹ تا ۲۴خواهد بود.

*دانش‌آموز خبرنگار؛ زهرا جابری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار