استاندار قزوین:

یک‌درصد از اعتبارات دستگاه‌ها به ورزش اختصاص پیدا می‌کند

قزوین (پانا) - استاندار قزوین عنوان کرد دستگاه‌های اجرایی اجازه دارند که یک درصد از اعتبارات خود را به ورزش و تربیت‌بدنی اختصاص دهند و حتی می‌توانند برای ورزش کارکنان خود اماکنی را احداث کنند.

کد مطلب: ۱۲۴۶۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
یک‌درصد از اعتبارات دستگاه‌ها به ورزش اختصاص پیدا می‌کند

به گزارش روابط عمومی اداره کل استانداری قزوین، محمدمهدی اعلایی در جلسه شورای تربیت بدنی و ورزش استان قزوین که در سالن اجتماعات شهید مسعود امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برای موفقیت در ورزش قهرمانی باید روی رشته‌هایی سرمایه‌گذاری کنیم که در آنها استعداد انسانی و زیرساخت بهتری داریم.

وی بر لزوم بسیج شدن امکانات سازمان‌ها برای حمایت مالی از قهرمانان تأکید کرد و گفت: در این زمینه باید ضمن جلوگیری از کارهای جزیره‌ای بر اساس قانون عمل کنیم. به همین خاطر قهرمانان ورزشی با مدرک تحصیلی پایین‌تر از کارشناسی را برای استخدام به نیروهای مسلح معرفی می‌کنیم. همچنین کارگروه جذب قهرمانان ورزشی را زیر نظر معاونت توسعه منابع انسانی استانداری ایجاد می‌کنیم تا روند اجرای امور در این حوزه تسریع شود.

اعلایی اضافه کرد: همچنین برای تأمین هزینه‌های مسکن ورزشکاران هم کارگروهی به مسئولیت سازمان صمن و با حضور سازمان برنامه و بودجه و شرکت شهرک‌های صنعتی شکل می‌گیرد تا از کمک واحدهای تولیدی و صنعتی برای رفع مشکلات مسکن ورزشکاران بهره بگیریم.

رئیس شورای تربیت‌بدنی و ورزش استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم همکاری رسانه‌ها و شهرداری قزوین برای الگوسازی اخلاقی و قهرمانی از ورزشکاران ملی استان تأکید کرد و گفت: برای قهرمان‌پروری باید قهرمانان امروز را به جامعه معرفی کنیم و در کنار آن از ظرفیت‌های انسانی آنها نهایت استفاده را بکنیم.

اعلایی با اشاره به ضرورت توسعه ورزش همگانی در ادارات و دستگاه‌های دولتی استان قزوین افزود: در این زمینه کارگروه ورزش کارکنان و کارمندان دولت با دبیری اداره‌کل ورزش و جوانان شکل خواهد گرفت که باید هر سال تیم‌های ورزشی از دستگاه‌ها را به مسابقات مختلف اعزام کرده و عملکرد ورزشی هر دستگاهی را بررسی کند.

وی ادامه داد: همچنین دستگاه‌های اجرایی اجازه دارند که یک درصد از اعتبارات خود را به ورزش و تربیت بدنی اختصاص دهند و حتی می‌توانند برای ورزش کارکنان خود اماکنی را احداث کنند. در نهایت در زمینه ورزش مردم از دستگاه متولی جلوتر هستند و باید تلاش کنیم پا به پای مردم در این حوزه حرکت کنیم.

اتمام 41 طرح ورزشی نیمه‌تمام استان قزوین 180 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین هم در این جلسه با بیان 8 طرح ورزشی در حال تکمیل در سطح استان داریم، گفت: همچنین 41 طرح ورزشی نیمه‌کاره و بلاتکلیف داریم که تکمیل آنها به 180 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که چنین بودجه‌ای در استان قزوین وجود ندارد و برای به اتمام رسانده آنها منتظر سفر ریاست‌جمهوری هستیم.

عباس علایی‌مقدم ساخت مجموعه 6 هزار نفری و سالن 2 هزار نفری را جزو طرح‌های ملی استان قزوین دانست و اضافه کرد: به دلیل نبود سالن سرپوشیده 6 هزار نفری نمی‌توانیم مسابقات ملی دوومیدانی را در قزوین میزبانی کنیم. هم اکنون مجموعه 6 هزار نفری ما 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بخش خصوصی هم حاضر به تکمیل آن نشد.

وی سرانه ورزشی استان قزوین به ازای هر نفر قزوینی را 0.86 متر مربع بیان کرد و گفت:‌ از این مقدار 0.55 درصد تحت مدیریت اداره‌کل ورزش و جوانان و 0.31 درصد تحت نظر سایر دستگاه‌ها و بخش خصوصی اداره می‌شود.

علایی‌مقدم همچنین از احداث 156 خانه ورزش روستایی در استان قزوین خبر داد و افزود: 40 خانه ورزش روستایی هم در حال تجهیز به امکانات و وسایل ورزشی است که به محض تکمیل افتتاح خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار