جلسه هماهنگی مانور زلزله در دماوند برگزار شد

دماوند(پانا) - جلسه هماهنگی برگزاری مانور سراسری زلزله، با حضور نمایندگان آموزش وپرورش و دستگاه‌های امدادی مرتبط در سالن جلسات اداره آموزش وپرورش دماوند برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۳۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
جلسه هماهنگی مانور زلزله در دماوند برگزار شد

زهرا طاولی، رئیس آموزش وپرورش دماوند در جلسه ستاد هماهنگی مانور زلزله گفت: یکی از مراحل اجرایی پدافند غیر عامل مسئله آموزش مانور زلزله به دانش‌آموزان است .

وی ادامه داد: تربیت و آموزش دانش‌آموزان باید در تمام مقاطع تحصیلی وحتی دربین مردم شهر به یک فرهنگ تبدیل شود و تلاش شود تا اطلاعات همه‌ خانواده‌ها دراین زمینه بروز شود .

وی خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه‌‌های اصلی ما مسئولین باید آموزش تئوری و عملی به دانش‌‌آموزان وخانواده‌ها، نه تنها مختص به یک روز خاص بلکه در تمام طول سال باشد، باید از بستر فضای مجازی بیشتر استفاده شود تا گام موثری در این حوزه برداشته باشیم .

جعفر نورمحمدی دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند نیز خاطرنشان کرد که برگزاری موثر مانور منوط به تصمیمات این جلسه است و ابراز کرد: مناسب‌تر است مانور زلزله در مدارسی اجرا شود که آموزش های لازم در آنها ارائه شده باشد.

وی ادامه داد: مانور زلزله، فرصتی برای ارزیابی توانایی‌هاست و شبیه سازی شرایط واقعی در حقیقی بودن نتایج آن مهم و ضروری است.

در این جلسه سعید طاهری رئیس هلال احمر با توجه به ناگهانی بودن پدیده زلزله به عنوان یکی از سوانح بحرانی و غیرمترقبه گفت: باید آموزش ها را به دل کتاب‌های دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی برد وحتی آموزش امدادهای تخصصی را به آن‌ها یاد داد.

وی ادامه داد: قرارگیری شهرستان دماوند روی دوگسل فعال زلزله خیز باعث می‌شود که در امر آموزش و فرهنگ‌سازی مردم شهر باید بیشتر تلاش نمود.

حسین آرمودیان رئیس شورای شهر با بیان اینکه آتش نشانی، هلال احمر، اورژانس، وظیفه آموزش‌ها را در این مامور بر عهده دارند، تاکید نمود: نهادهای متولی آموزش در روز مانور هم در محل مستقر شوند تا بر آموزش هایی که خود ارائه کرده‌اند نظارت کنند.

در این نشست پیرامون برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدارس و تجهیز مدارس بحث و تبادل نظر شد و نمایندگان دستگاه ها ضمن تشریح برنامه ها، آمادگی خود را برای برگزاری مانور اعلام کردند.

خبرنگار: فاطمه غفوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار