زنگ مانور ایمنی و زلزله همزمان با سراسر کشور در دماوند به صدا درآمد

دماوند(پانا)- مانور زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور»، همزمان با سراسر کشور در تمامی مدارس دماوند و به صورت نمادین در آموزشگاه احمد ابراهیمی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۴۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
زنگ مانور ایمنی و زلزله  همزمان با سراسر کشور  در دماوند به صدا درآمد

شعار سراسری بیست وسومین مانور زلزله در مدارس مدرسه ایمن جامعه تاب آور بود که دانش‌آموزان در آن توانمندیهای خود را در زمان بحران وزلزله به نمایش گذاشتند.

دانش‌آموزان در این مانور با شنیدن صدای آژیر در مکانهای امن و بی‌خطر پناه بردند و شیوه پناه‌گیری، خروج اضطراری به هنگام وقوع زلزله، اطفاء حریق و حمل مصدوم و مانور ایمنی در برابر اثرات زلزله را تمرین کردند.

زهرا طاولی مدیر آموزش و پرورش دماوند با تاکید بر اهمیت این مانور گفت: امروز علاوه بر آموزش مانور زلزله باید درس بزرگ و پنهانی که در هیچ کتابی نیست در جان ما نقش ببندد.

وی آموزش دوره‌های امداد و نجات را از راه‌های اصلی برای مقابله با آسیب‌های زلزله عنوان کرد و افزود: دانش‌آموزان باید در طول سال آموزش‌های مختلف از جمله خروج اضطراری و پناهگیری را فراگیرند و طبق توصیه مسئولان مدارس به اعضای خانواده نیز آموزش دهند.

این رزمایش از طرف اداره آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر، آتش‌نشانی، نیروی انتظامی و مرکز فوریت‌های پزشکی دماوند برنامه‌ریزی شده بود.

تقویت توانمندی دانش‌آموزان در مواقع بحران و زلزله و توان مدیریت آن، کاهش خسارت موقع بحران و کسب آمادگی از مهمترین اهداف این رزمایش بود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار