همزمان با سراسر کشور برگزارشد

بیست و سومین مانور زلزله و ایمنی در مدارس بهاباد برگزار شد

بهاباد (پانا) - بیست و سومین مانور زلزله و ایمنی با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور، روز دوشنبه همزمان با سراسر کشور در تعدادی از واحدهای آموزشی بهاباد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۴۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
بیست و سومین مانور زلزله و ایمنی در مدارس بهاباد برگزار شد

آیین نمادین این مانور با حضور مسئولان آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر، آتش نشانی و نیروهای نظامی وانتظامی در آموزشگاه شهید زینلی بهاباد برگزار شد و دانش آموزان با به صدا در آمدن آژیر زلزله فرضی، با نحوه پناه گیری، خروج به موقع و درست، به هنگام زلزله آشنا شدند.

دانش آموزان در این مانور بلافاصله به فضاهای باز، محوطه حیاط، زیر میزها، نیمکت ها و صندلی ها، چارچوب درها و دیگر مناطق امن مدرسه پناه بردند و مجروحان فرضی زلزله نیز توسط گروه های امداد با استفاده از وسایل ایمنی به داخل آمبولانس های مستقر در مدرسه منتقل شدند.

فرماندار بهاباد در پایان این مانور در جمع دانش آموزان در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه این مانور با هدف آمادگی دانش‌آموزان برای مواجه شدن ایمن در برابر اثر زلزله برگزار شد، افزود: «دانش آموزان در این مانور، پناهگیری صحیح در برابر زلزله را در کلاس درس، آزمایشگاه، کتابخانه، فضای راهروها و حیاط مدرسه تمرین کردند.»

محمدمهدی خانی زاده بهابادی، بااشاره به اینکه شهرستان بهاباد بر روی گسل زلزله قرار دارد و یکی از شهرهای زلزله خیز استان است، ادامه داد: «هر ازگاهی اینگونه مانورها در شهرستان لازم وضروری است، چون در این زمینه آمادگی مردم برای مقابله با حوادث طبیعی نظیر زلزله بیشتر موثراست.»

وی با بیان اینکه اجرای مانور زلزله و ایمنی از بسیاری حوادث جبران ناپذیر جلوگیری می کند، افزود: «امدادرسانی سریع و به موقع در زمان حوادث غیرمترقبه یک ضرورت انکارناپذیر است که باید همه مردم آموزش های لازم را فرا گیرند.»

فرماندار بهاباد با تاکید بر اینکه این گونه مانورها فرصتی مناسب برای پرورش امدادگران خانواده و اشاعه فرهنگ امداد و نجات در خانواده است، گفت: «باید در تمام شرایط آماده پذیرش واقعیت ها و مقابله با حوادث غیرمترقبه باشیم.»

مدیر آموزش و پرورش بهاباد نیز در خاتمه این مانور در جمع دانش آموزان اظهار کرد: با توجه به وجود گسل زلزله در کشور، اهتمام به امر آموزش و فراگیری نکات امدادی در قبل ، حین و پس از وقوع زلزله برای آحاد جامعه و دانش آموزان ضروری است.

حسن رزاقی بهابادی هم در ادامه این مانور خاطرنشان کرد: محور اصلی این مانور «ایمنی و پناه گیری اضطراری» بود که با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» با همکاری جمعیت هلال احمر، ستاد بحران، فرمانداری، آتش نشانی و نیرو‌های اورژانس میبد برگزار شد.

وی اجرای مانور‌های آموزشی در مدارس را موجب آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با حوادث طبیعی دانست و گفت: این گونه تمرینات همچنین موجب آمادگی و انسجام بیشتر دستگاه‌های امدادرسان در مقابل حوادث احتمالی خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش بهاباد تاکید کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه امداد و نجات لازمه جامعه بوده و همه باید نسبت به فراگیری این آموز‌ش‌ها اقدام کنند.

حسن رزاقی بهابادی با بیان اینکه اگر می خواهیم جامعه از جمله مدارس ما که کانون استقرار جمعیت پایه ای و آینده ساز جامعه است ایمن از بلایای طبیعی بویژه زلزله باشند باید در کنار آموزش‌های رسمی به آموزش‌های عمومی در قالب برنامه های مختلف پرداخت که مانور زلزله از مهمترین آنهاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار