مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳:

سرایداران و نیروهای خدماتی مدارس از افراد موثر در بازگشایی مدارس هستند

تهران(پانا)- در بازگشایی مدارس، تضمین سلامت دانش آموزان و معلمان در اولویت است و این تضمین در گرو سیاست‌های درست منطقه و شورای مدرسه است که چگونه شرایط را برای حضور دانش‌آموزان فراهم کنند.

کد مطلب: ۱۲۳۰۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
سرایداران و نیروهای خدماتی مدارس از افراد موثر در بازگشایی مدارس هستند

جلسه توجیهی سرایداران و نیروهای خدماتی جهت تبیین بازگشایی مدارس با حضور مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳، اعضای شورای معاونین، کارشناس بهداشت مرکز شرق و کارشناس سازمان دانش آموزی در سالن اجتماعات ۱۶ آذر منطقه ۱۳ تشکیل شد.


سید محمد هادی حسینی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳ در رابطه با بازگشایی و رعایت پروتکل های بهداشتی در جمع سرایداران و خدمتگزاران مدارس منطقه گفت: رعایت بهداشت و موازین بهداشتی طبق شیوه نامه هایی که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ می شود از منطقه تا مدرسه لازم الاجراست. در بازگشایی مدارس تضمین سلامت دانش آموزان و همکاران در اولویت برنامه هاست و این تضمین در گرو سیاست‌های درست منطقه و شورای مدرسه است که چگونه شرایط را برای حضور دانش آموزان فراهم کنند.

وی اظهار کرد: در مرحله اول از مدارس منطقه به لحاظ فیزیکی توسط مسئولین منطقه به جهت دارا بودن شرایط بازگشایی بازدید به عمل آمد. بازگشایی مدارس یک امر کاملا جدی است و در این امر نظارت کافی باید انجام گیرد تا همه موارد بهداشتی رعایت گردد. گندزدایی سرویس‌های بهداشتی، حیاط و کلاسها به طور کامل انجام شود.
حسینی افزود: سرایداران و خدمتگزاران از افراد موثر در اجرای بازگشایی مدارس هستند سرایداران نماینده حوزه بهداشت منطقه در مدارس هستند و در کنار مدیر مدرسه و عوامل اجرایی باید همگام و همسو حرکت کنند.

در ادامه برنامه سید محمد صادق حسینی؛ کارشناس مسئول پشتیبانی در مورد شرح وظایف سرایداران جهت بازگشایی و به مسئولیت مهم آنان تاکید کرد و به نکاتی از قبیل بیتوته کردن کامل در واحد آموزشی مورد نظر، حضور در محل خدمت یک ساعت قبل از شروع کار رسمی و خروج بعد از پایان کار، تمیز نگه داشتن و مراقبت از فضای مدرسه، مراقبت در حفظ و نگهداری اموال مدرسه، توجه به وسایلی که در مدرسه نیاز به تعمیر دارند، بررسی ساختمان و تاسیسات پشت بام، ایجاد شرایط ایمن در ورود و خروج افراد ، همکاری با اولیا و همکاران و برخورد و رفتار مناسب با دانش آموزان و پرهیز از هرگونه داد و ستد با آنها، اشاره کرد.

در پایان مراسم، کریمی؛ کارشناس بهداشت مرکز شرق با اشاره به پیامدهای بیماری کرونا در دانش آموزان گفت: در تعالیم اسلامی در مورد حُب ذات مطالب زیادی عنوان شده که ما ابتدا در انجام هر کاری باید از خودمان شروع کنیم تا بتوانیم به دیگران بیاموزیم و به آنها توجه کنیم عواملی که در مدارس حضور دارند از خدمتگزار تا مدیر مدرسه چه در امر آموزش و چه تربیت برای دانش آموزان الگو هستند به همین دلیل باید از فرزندانمان در این شرایط حساس مراقبت کرد.

کارشناس بهداشت شرق با اشاره به نکات بهداشتی و آموزش رعایت پروتکل بهداشتی، به تمیزی سطوح، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد و گفت در بازگشایی مدارس به بهداشت تنفسی، بهداشت دست، عدم بازگشایی بوفه و عدم پذیرایی همکاران یا پذیرایی با رعایت پروتکل ها توجه ویژه‌ای شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار