در آموزش پرورش منطقه ١٣ برگزار شد:

کارگاه آموزشی معلمان ورزش و آموزگاران پایه تربیت بدنی

تهران (پانا) - معلمان تربیت‌بدنی در مدارس از اجزای مهم اجرای تربیت و آموزش در قالب فعالیت جسمانی هستند، چرا که به دست آوردن تجربیات متفاوت و متنوع از طریق حضور در آموزش انواع ورزش‌ها دانش‌آموزان را برای ورود به زندگی واقعی آماده می‌سازد.

کد مطلب: ۱۲۳۲۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه آموزشی معلمان ورزش و آموزگاران پایه تربیت بدنی

محمود رفیعی؛ کارشناس مسئول منطقه ۱۳ با توجه به اهمیت و ضرورت کارآمدی معلمان تربیت بدنی در گفت و گو با پانا گفت: معلمان تربیت‌بدنی از نیروهای مهم و تاثیرگذار در آینده دانش آموزان هستند. با توجه به این موضوع برای توانمندسازی معلمان جدید الورود، آموزگاران ابتدایی عهده دار درس تربیت بدنی و همه معلمان ورزش سه کارگاه آموزشی، توجیهی و عملی در ورزشگاه زینبیه منطقه ۱۳ برگزار شد که معلمان با استقبال زیادی در این کلاس ها به صورت حضوری شرکت کردند.


کارشناس مسئول تربیت بدنی منطقه ۱۳ افزود: کارگاه بازآموزی و توجیهی آموزگاران ابتدایی عهده‌دار درس تربیت بدنی به اهمیت و ضرورت اجرای درس تربیت بدنی در مدارس خصوصاً ابتدایی دوره اول تشکیل شد و ۵۷ نفر از معلمان در این طرح شرکت کردند و چون دانش آموزان ابتدایی باید حرکات پایه ای و بنیادی را یاد بگیرند به همین دلیل ضرورت و تشکیل کارگاه در واحد کارشناسی تربیت بدنی برای همکاران تشخیص داده شد. ارزشیابی درس تربیت بدنی در مدارس به طور کامل شامل طرح درس، لوح و بازی ها است که با حضور اساتید مجرب، آموزش داده شد و بعضی از بازی های ورزشی هم برای معلمان به اجرا در آمد.
وی به اهمیت و ضرورت اجرای درس تربیت بدنی تاکید کرد و از آموزگاران عهده‌دار درس تربیت بدنی خواست که توجه خاص و ویژه‌ای بعد از گذراندن این دوره در کلاس های درس جهت ترغیب دانش آموزان داشته باشند.

رفیعی ادامه داد: کارگاه دوم با عنوان "طرح بسته تحولی سواد حرکتی" برای همه معلمان تربیت بدنی منطقه ۱۳ برگزار شد و با توجه به ضرورت این طرح و توجه خاص وزارت و مشکلی که دانش آموزان در اجرای حرکات بنیادی و پایه ای دارند اجرای طرح برای تمامی مدارس ابتدایی الزامی است تا معلمان تربیت بدنی برای ثبت رکورد حرکات ورزشی دانش آموزان در طول سال تحصیلی آشنایی کامل داشته باشند و مشکلات احتمالی برای اجرای این طرح رفع شود.
محمود رفیعی در پایان اضافه کرد: در کارگاه سوم که برای همه معلمان جدید الورود منطقه که امسال به جمع ما پیوستند برگزار شد معلمان جدید الورود تا امسال سابقه تدریس و اجرا نداشتند؛ خصوصا در فضای مجازی دچار مشکل می شدند به همین دلیل این کارگاه جهت آشنایی کامل، برای اجرا و ارزشیابی درس تربیت بدنی برگزار شد.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار