در جلسه تخصصی کمیته فوریت‌های روانی اجتماعی منطقه ۱۳ عنوان شد:

تلاش برای بهبود مستمر، مسابقه ای را به وجود می‌آورد که هرگز پایانی ندارد

تهران (پانا) - معاون مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش شهر تهران در جلسه تخصصی کمیته فوریت‌های روانی اجتماعی عنوان کرد تلاش برای بهبود مستمر، مسابقه ای را به وجود می‌آورد که هرگز پایانی ندارد.

کد مطلب: ۱۲۳۳۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای بهبود مستمر، مسابقه ای را به وجود می‌آورد که هرگز پایانی ندارد

کارشناس مشاوره منطقه ۱۳ به مناسبت بازگشایی مدارس و حضور دانش‌آموزان متوسطه، پس از دوران قرنطینه و دوری از کلاس‌های درس از برگزاری جلسه تخصصی فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان جهت بررسی آسیب‌ها، در منطقه ۱۳ خبر داد.

جلسه تخصصی روانی اجتماعی دانش آموزان با حضور مسئولین اداره امور تربیتی، مشاوره ، مراقبت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل شهر تهران و مشاورین مدارس در منطقه ۱۳ برگزار شد.

سید محمدهادی حسینی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳ با اشاره به آسیب های دوران پساکرونا در مدارس گفت: در حوزه آموزش و پرورش، بیماری کرونا، با وجود تهدید جدی از لحاظ روحی و جسمی که باعث شد بسیاری از افراد کارآمد را از دست دهیم، اما از طرفی فرصتی طلایی را برای معلمان و دانش آموزان در استفاده از تکنولوژی ایجاد کرد.


حسینی با توجه به اهمیت حضور مشاورین در مدارس افزود: مشاورین مدارس در طول یک‌سال گذشته در بدترین شرایط با خانواده ها ارتباط موثر داشتند و در موقعیت حساس با تولید محتواهایی که جهت آموزش اولیا و دانش آموزان انجام دادند به خوبی وارد عمل شدند.

وی اظهار کرد: در دوران پساکرونا، ما شاهد آسیب‌های جدی در دانش‌آموزان هستیم که شامل موارد ذیل است.
۱: افت تحصیلی آشکار و پنهان ۲: تاخیر در جامعه پذیری دانش آموزان ۳: تغییر در سبک زندگی و الگوهای رفتاری ۴: کم رنگ شدن مشارکت فکری اولیا در مدارس ۵: چاقی و اضافه وزن دانش آموزان

هادی زمانی نژاد؛ رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره، مراقبت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ضمن تشکر از حضور مشاوران در این جلسه گفت: در تربیت فرزندان، اولویت با خانواده است، تربیت ابتدا در خانواده شکل می گیرد. خانواده‌ها باید در منزل فضای گفتمان صمیمی را ایجاد کنند تا فرزندان با آرامش بیشتری در مدرسه حاضر شوند.

وی ادامه داد: مدیران مدارس باید خانواده‌ها را توجیه کنند که در خانواده این فضا ایجاد شود و در کنار هم به گفت و گو بپردازند. همچنین مسئولانی که در مدرسه حضور دارند باید با توکل به خدا و نگاه مثبت و با برطرف کردن مشکلات خودشان، الگوی رفتاری مناسبی برای دانش آموزان باشند.

زمانی نژاد همچنین به مشاوره کوتاه مدت توسط مشاوران تاکید کرد و گفت: مشاوره طولانی اصلاً مناسب دانش آموزان نیست و مشاوران، هر هفته با یک کلیپ ٣ دقیقه ای در خدمت دانش آموزان باشند.

علی امیری، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۳ گفت: با توجه به شرایط بحرانی و آسیب هایی که در این دو سال اخیر در دانش‌آموزان ایجاد شده جلسات کمیته فوریت های آسیب های اجتماعی باید در طول سال تحصیلی هر ماه تشکیل شود و آسیب های رفتاری دانش آموزان مورد بررسی قرار گیرد نیروهای جدید هم در این جلسات از تجارب نیروهای قبلی استفاده کنند تا در کار بهترین عملکرد را داشته باشند.

محمد رحیم، معاون مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش شهر تهران ، به اختصاص دادن زمان بیشتر برای دانش آموزان تاکید کرد و گفت: میزان مکالمه و گفتگوی والدین با دانش آموزان کمتر از ۳۰ دقیقه در روز است باید وقت بیشتری برای دانش آموزان قرار دهیم و از این فضای مجازی پیش آمده به دانش آموزان یاد دهیم که سواد رسانه ای را تقویت کنند و کمک کنیم تا در فضای مجازی بهتر عمل کنند.

وی در انتها تاکید کرد: تلاش برای بهبود مستمر، مسابقه ای را به وجود می‌آورد که هرگز پایانی ندارد.

بتول موسوی مسئول کلینیک توحید و اداره مراقبت و آسیب های اجتماعی شهر تهران با اشاره به تجربیات سالها خدمت و آرامش انسان ها در گرو ارتباط با خدا گفت: مشاوران باید مانند مادری دلسوز باشند و با خوب گوش کردن و به روز کردن اطلاعات خود دانش آموزان را درک کنند تا بتوانند از آسیب های بیشتر احتمالی جلوگیری کنند.

در پایان این نشست از مشاوران حاضر در جلسه توسط مدیریت آموزش و پرورش منطقه ۱۳ تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار