در ادامه فاز چهارم دوره آموزشی خبرگزاری پانا:

دانش‌آموزان خبرنگار در کهگیلویه و بویراحمد فنون مصاحبه را آموزش دیدند

مدرس پانا: جلب اعتماد افراد اولین گام موثر در تهیه مصاحبه است

یاسوج (پانا) - در ادامه فاز چهارم دوره آموزش خبرنگاری دانش‌آموزان خبرگزاری پانا در کهگیلویه و بویراحمد مبحث فنون مصاحبه، بصورت آنلاین آموزش داده شد. 

کد مطلب: ۱۲۵۶۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان خبرنگار در کهگیلویه و بویراحمد فنون مصاحبه را آموزش دیدند

حیات لایقی پور، مدرس دوره های آموزشی خبرگزاری پانا، مصاحبه را مهمترین مرجع دریافت خبر دانست و بیان کرد: اولین گام موثر در مصاحبه جلب اعتماد افراد است که انها را قادر به همکاری می سازد.

لایقی پور گفت: زمان مخاطب در مصاحبه بسیار مهم است و باید از آن نهایت استفاده را ببریم و راه های گریز مصاحبه شونده از پرسش را مسدود کنیم.

وی بیان کرد: سوالات مصاحبه باید در قالب کوتاه باشند و بر اساس نیاز مخاطبان سوالات را بپرسیم همچنین از کلمات کلیشه ای پرهیز کنیم. پرسش ها باید در چهارچوب اصول شش گانه پیش برود و به مصاحبه شونده نشان دهیم که اطلاعات خوبی در آن موضوع داریم تا به انها توجه کند.

لایقی پور به ویژگی های یک خبرنگار موفق اشاره کرد و گفت: از جمله ویژگی های خبرنگار، کنجکاوی، هوش افزون بر پرسش، توجه به جزئیات و رفتار پسندیده است که هرچه بیشتر رعایت شود، کار ما با ارزش تر خواهند بود.

مدرس کشوری پانا اظهار کرد: در اخبار باید جنبه امید بخشی داشته باشیم و از حاشیه، دروغ و جناح های مختلف اجتناب کنیم.

لایقی پور گفت: مردم راستگویی رسانه ها را، مهمترین ویژگی آنها می دانند و قطعا هر چه ان را در راستای کار خود قرار دهیم، بیشتر معروف و محبوب واقع خواهیم شد.

خبرنگار: محمدصادق بهرامی پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار