مدرس دوره‌های آموزشی دانش‌آموزان خبرنگار پانا:

سواد رسانهای یکی از مهم‌ترین مهارت‌های لازم برای حرفه خبرنگاری است

یاسوج (پانا) - مدرس دوره‌های آموزشی دانش‌آموزان خبرنگار پانا در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد مهارت یک خبرنگار، در حقوق شهروندان مشخص می‌شود؛ و سواد رسانه به عنوان ابزاری است که باعث شناخت انواع ارتباط است.

کد مطلب: ۱۲۵۶۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد
سواد رسانهای یکی از مهم‌ترین مهارت‌های لازم برای حرفه خبرنگاری است

زهرا داوودی در این جلسه که بصورت انلاین در نرم افزار ادوبی کانکت برگزار شد اظهار کرد: مصاحبه اصلی ترین روش یک خبرنگار برای بدست آوردن خبر است و مولد هر گونه اطلاعات است.

داوودی به شاخص های مهم خبرنگار اشاره و بیان کرد: پیش از اینکه مامور اطلاع رسانی باشیم، باید فردی معتمد مردم و اجتماعی باشیم که هر چه این ویژگی ها بیشتر باشند، موفق تر خواهیم بود.

مدرس پانا در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مهارت یک خبرنگار، در حقوق شهروندان مشخص می شود؛ و سواد رسانه به عنوان ابزاری است که باعث شناخت انواع ارتباط است.

داوودی گفت: در حرفه خبرنگاری باید اطلاعات محرمانه مخاطب حفظ شود زیرا از لحاظ دید کلی برای یک رسانه خبری، وجهه خوبی ندارد و افراد حق پیگرد قانونی از مراجع قضایی را دارند .

وی بیان کرد: خبرنگار باید علاقه داشته باشد و کار خود را با ارزش بداند تا در شرایط و حوادث سخت، تحمل داشته باشد.

گفتنی است که خبرگزاری پانا در کهگیلویه و بویراحمد حدود 710 دانش اموز علاقه مند در حوزه اطلاع رسانی را تا اخر بهمن ماه آموزش می دهد.

خبرنگار: محمد صادق بهرامی پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار