استاندار همدان:

معلمان نقش کلیدی در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان دارند

همدان (پانا) - استاندار همدان در مراسمی به مناسبت هفته معلم گفت: مایه‌ افتخار ماست که معلمان نقش کلیدی در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان دارند.

کد مطلب: ۱۴۷۲۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد
معلمان نقش کلیدی در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان دارند

علیرضا قاسمی فرزاد گفت: تعلیم و تربیت فرهنگی در کشور ما در حوزه‌های مختلف از قدمت و عظمت بالایی برخوردار است و باعث افتخار است که این مهم بر عهده معلمان جامعه است.

وی افزود: اگر نقش آموزش و پرورش را در رشد و تعالی جامعه بررسی کنیم، می‌بینیم به ویژه در دوران پس از انقلاب، نقش ارزنده‌ای داشته است. دوران انقلاب اسلامی به ما یاد داد که این نهاد مقدس هم انسان ساز و هم مولد نیرو‌های توانا است.

قاسمی فرزاد ادامه داد: در ابتدای انقلاب اسلامی پرورش یافتگان حوزه و علوم دینی مانند رئیس جمهور، نخست وزیر، شهید رجایی و شهید باهنر از آموزش و پرورش بودند ک همه‌ کسانی که امروز در عرصه‌ علم و دانش می‌بینیم که جزو دانشمندان برتر ما هستند، پرورش یافتگان دست معلمان هستند.

وی گفت: در طول سال‌های انقلاب بسیاری از وزرا، استانداران، فرمانداران، مدیران کل در رده‌های مختلف، گنجینه‌های گران‌بها از نیرو‌های بسیار توانا و گران قدر، متعهد و دلسوز بودند و این منبع لایزال همواره در حال تولید و شکل دهی شخصیت‌های ارزش مند هستند.

وی بیان کرد: دانش‌آموزانی که از خانه و پیش والدین به مدرسه می‌روند، هرکدام با یک روش و شیوه وار مدرسه می‌شوند. معلم با عشق و صبوری آن‌اا را در یک فراز علم و معرفت رشد می‌دهد؛ معلم چقدر با حوصله و خویشتن دار هست که می‌تواند تا چهل دانش‌آموز را با روحیات متخلف در یکجا جمع کرده و به آنها آموزش دهد.

استاندار همدان گفت: در پیش دبستانی، کلاس‌های اول، دوم و سوم معمولا معلمان از بانوان هستند زیرا وقتی کودک از خانه و مادرش جدا می‌شود در محیطی قرار می‌گیرد که نیاز دارد آن حس مادرانه، عطوفت و مهربانی را از معلم دریافت کند. جز عشق، ایثار و خودگذشتگی در وجود تک تک معلمان نیست.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: من توفیق داشته به محضر معلم کلاس اول خود رفتم. من در طول کلاس اول خود جز حسن خلق و حسن رفتار از معلم خود ندیدم.

وی گفت: همه‌ معلمان نمونه، الگو و سرمشق هستند اما بعضی‌ها نمونه ترند. این برنامه برای تجلیل از معلمان نمونه برگزار شد؛ لذا در مقابل همه‌ی معلمانی که به ما آموزش دادند، سر تعظیم فرود می‌آوریم.

قاسمی فرزاد افزود: سند تحول که مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفت در دوران نماینده مجلس حمیدرضا حاجی بابایی تدوین و تنظیم شد. یک سند بسیار فاخر که تضمین کننده و پیوند دهنده با عظمت اسلامی و ایرانی به نسل‌های بعدی است.

وی بیان کرد: حاجی بابایی همشهری ما از روی علم و آگاهی در طول شش دوره نمایندگی که دور هفتم نیز ازطرف مردم انتخاب شدند و منشأ ارزشمندی در مجلس بوده‌اند. هزینه‌هایی که در آموزش و پرورش صرف می‌شود یک سرمایه گذاری است که برای ساختن آینده کشور مفید است.

دانش‌آموز خبرنگار: شیما ویس مرادی

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار