امام جمعه تبریز در دیدار با معلمان نمونه:

معلم کسی است که زندگی بشر را از ظلمت‌ها به سوی نور هدایت کرده است

تبریز (پانا) - نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز هدایت انسان به سوی نور و رهایی از ظلمت‌ها را از ویژگی‌های اصلی معلم عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۲۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
معلم کسی است که زندگی بشر را از ظلمت‌ها به سوی نور هدایت کرده است

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار جمعی از فرهنگیان استان گفت: شهید مطهری با تکیه بر قدرت علمی خود هر گونه شبهه و سوال در حوزه دین را پاسخ می‌داد و با شمشیر بیان، قلم، منطق و استقلال با انحرافات شجاعانه مبارزه می‌کرد.

وی ادامه داد: همه آثار شهید مطهری و خدمت هایی که در این عرصه کرد به طور کامل اقداماتی انسان سازانه بود که در این راستا این موضوع باعث شده تا ما شهید مطهری را که معلم ما است بزرگ و با منزلت بشناسیم چرا که هم بزرگ است و هم سزاوار بزرگی است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز اظهار کرد: مدیون تمام معلمان سخت کوش دستگاه تعلیم و تربیت هستیم که زندگی بشر را از ظلمت ها به سوی نور هدایت کردند چرا که معلم کسی است که با آموختن اخلاقیات در وجود خود فضایل اخلاقی را در عمل متجلی می‌سازد و با آموختن آنها به دانش آموزان به آنها کمک می‌کند تا شعله های آتش که ناشی از رضائل اخلاقی است هم در وجود خود و هم در وجود دیگران خاموش کنند به این ترتیب این معلمان هستند که زمینه رشد  انسان هایی با اخلاق در جامعه را فراهم می‌سازند و باعث می‌شوند تا در نهایت یک جامعه اخلاقی نیز به وجود بیاید.

وی تصریح کرد: تربیت و اصلاح انسان ها و تربیت دانشمندان و متخصصان ۲ وضیفه اصلی دستگاه تعلیم و تربیت چه در امر آموزش و چه در امر پرورش می‌باشد که در این راستا داشتن صلاحیت و شایستگی های علمی و ایجاد اشتیاق به علم و دانش در دانش آموزان و احساس مسئولیت نسبت به سرنوشت آینده دانش آموزان چه در بعد فرهنگی و چه در بعد علمی از ویژگی های مهم و اصلی معلمین، دبیران، مدیران و آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم اذعان کرد: عزت مندی و سربلندی جمهوری اسلامی ایران در گرو ارج نهادن به مقام بالای اساتید آموزش و پرورش، معلمان و استادانی است که این شغل را عشق و علاقه می‌دانند و با سایر شغل ها مقایسه نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز افزود: وجود مدارس کانکسی در روستای بیرق جزء موضوعاتی است که بسیار ناراحت کننده است چرا که ما نباید در کل استان بلکه در کل کشور مدارس کانکسی داشته باشیم که در این خصوص حتی اگر اعتبارات خود آموزش و پرورش کفاف نمی‌کند از خیرین دستگاه تعلیم و تربیت با کمک گرفت چرا که خیرینی که در این عرصه فعالیت دارند خود به این کار علاقه خاصی دارند و با تمام قدرت در این حوزه خدمت می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که می‌تواند وجود معلمان را استوار نگه دارد عشق و علاقه ای است که به تعلیم و مقام مقدس معلمی دارد و لذا در این راستا معلمان باید در کنار علم آموزی به تربیت و تزکیه اخلاق توجه ویژه ای داشته باشند و دانش آموزی با شعور و آگاه تربیت کنند تا در آینده ای نه چندان دور شاهد بهترین دستاورد ها توسط همین دانش آموزان آگاه در عرصه های مختلف در سطح کشور باشیم.

دیدار معلم

وجود دانش آموزانی با پایه های فکری و عقیدتی مستحکم در آموزش و پرورش نتیجه زحمات معلمان است

مسعود سعادتی در  دیدار جمعی از فرهنگیان استان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز گفت: آموزش و پرورش نسبت به دیگر نهاد ها و ادارات از اهمیت و توجه بسیار ویژه ای برخوردار است چرا که بقیه نهاد ها و ادارت مصرف کننده هستند اما آموزش و پرورش تولید کنندهٔ نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: دستگاه تعلیم و تربیت دارای دانش آموزانی با پایه های فکری و عقیدتی مستحکمی است که نتیجه تمام زحمات معلمان می‌باشد چرا که اگر معلمان به هر دلیلی نبودند قطعا دانش آموزانی با این ویژگی ها نیز وجود نداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: در خصوص بحث غربالگری ۸۲ درصد دانش آموزان از نظر غربالگری سلامت روانی مورد توجه قرار گرفته اند و در خصوص برگزاری نماز جماعت نیز ۸۲/۵ درصد مدارس استان تجربه شرکت در نماز جمعه را داشته‌اند که در این راستا کیفیت برگزاری نماز جماعت از هر موردی برای دستگاه تعلیم و تربیت قابل اهمیت‌تر است.

سعادتی در خصوص مسابقات قرآن و عترت افزود: این مسابقات در ۱۴ رشته در حال برگزاری است که طبق آمار ۱۲۷ هزار نفر از دانش آموزان در مسابقه شرکت کرده اند که یک رقم بسیار عالی برای استان آذربایجان شرقی است.

وی در پایان تصریح کرد: دولت و آموزش و پرورش در تلاش است تا حوزه تعلیم و تربیت را بیش از پیش تقویت کند که این نشان دهنده جهت گیری درست آموزش و پرورش در استان و کشور می‌باشد چرا که یکی از دغدغه های آموزش و پرورش تربیت نسل فردا و دانش آموزانی است که آینده این کشور بدست آنان قرار است که ساخته شود و لذا امید است بتوانیم با انجام درست وظایفی که برعهده داریم شاهد بهترین دستاورد ها در این عرصه باشیم.

دانش آموز خبرنگار : اسرا بابائی

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار