همگام با المپیک؛

سریال خروج تیم‌ها از دهکده المپیک؛ فرار بریتانیایی‌ها به‌خاطر کمبود غذا

تهران (پانا) - برخی ورزشکاران بریتانیایی در اعتراض به شرایط غذایی دهکده المپیک در پاریس، محل اسکان خود را ترک کردند.

کد مطلب: ۱۴۹۰۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
سریال خروج تیم‌ها از دهکده المپیک؛ فرار بریتانیایی‌ها به‌خاطر کمبود غذا

رقابت در المپیک آرزوی غایی بسیاری از ورزشکاران است و این رویداد برای شهرهای میزبان نیز یک رویداد بزرگ به حساب می‌آید. پاریس پذیرای تقریباً ۱۰ هزار و ۵۰۰ ورزشکار است که امسال برای ۳۲۹ مدال رقابت خواهند کرد اما با شروع رسمی بازی‌ها، برخی مشکلات و کمبودها نیز دیده شد تا جایی که دهکده المپیک، جایی که ورزشکاران در طول مسابقات در آن اقامت می‌کنند، حتی غذای کافی برای المپیکی‌ها ندارد.

گروه ورزشکارانی که به نمایندگی از بریتانیا در المپیک حضور دارند، به همین دلیل تصمیم گرفتند رستوران‌های دهکده المپیک را کنار بگذارند. اندی آنسون، رئیس انجمن المپیک بریتانیا در این خصوص اظهار داشت: برخی غذاها به اندازه کافی وجود ندارد. این شرایط باعث شد که ورزشکاران وعده‌های غذایی بسته‌بندی شده را همراه خود داشته باشند.

تهیه بیش از ۱۳ میلیون وعده غذایی و میان وعده برای کسانی که در المپیک و پارالمپیک شرکت می‌کنند، کار بزرگی است ولی این رقابت‌ها که به عنوان بزرگترین رویداد پذیرایی در جهان شناخته می‌شود، آنطور که باید مدیریت نشده است.

یکی از اهداف کمیته المپیک پاریس شامل محدود کردن ضایعات و ترویج محصولات فصلی و همچنین کاهش پروتئین‌های حیوانی و ارائه گزینه‌های گیاهی بیشتر است که یکی از دلایل وجود مشکلات غذایی به حساب می‌آید. علیرغم حضور بهترین سرآشپزها و ارائه تنوع بیشتر غذایی، ورزشکارانی که به دهکده می‌آیند، وعده‌های غذایی کافی ندارند.

دهکده المپیک با چالش‌های دیگری نیز مواجه شده است. برخی از تیم‌ها از نبود تهویه مطبوع شکایت کردند و این امر موجب ناراحتی ورزشکاران در گرمای تابستان شده است. برخی نیز از تخت خواب‌هایی که با مقوا ساخته شده‌ شکایت داشتند. حتی برخی تیم‌ها با نصب تهویه سیار، حداقل شرایط را برای ورزشکاران خود مهیا ساختند.

تیم فوتبال المپیک بریتانیا یکی از آن تیم‌ها بود که حدود ۷۰ هزار پوند برای نصب سیستم‌های تهویه برای خنک نگه داشتن ورزشکاران هزینه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار