رئیس اداره آموزش دوره دوم متوسطه فنی حرفهای و کاردانش آموزش و پرورش شهرستانهای استانتهران در گفتوگو با پانا:
۲۰۶۰ معلم در شهرستانهای استانتهران اول مهرماه به کلاس درس میروند
ورامین(پانا)- رئیس اداره آموزش دوره دوم متوسطه فنی حرفهای و کاردانش در گفتگو با دانش آموز خبرنگار پانا گفت، امسال در شهرستانهای استان تهران بر اساس سهمیه تعیین شده از سمت وزارت آموزش و پرورش حداقل ۲۰۶۰ نفر نیروی جدید در مقطع به کلاس درس میروند.
محمدرضا اردستانی رئیس اداره آموزش دوره دوم متوسطه فنی حرفه ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استانتهران در گفت و گو با دانش آموز خبرنگار پانا ورامین در خصوص تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش بیان کرد: «مسئله نیروی انسانی در آموزش و پرورش یکی از مسائل مهم و حائز اهمیت است که سالیان سال است که ورود نیروی مناسب و مطابق با نیاز آموزش و پرورش رخ نداده است و این امر باعث شده است تا چالشهایی در حوزه نیروی انسانی آموزش و پرورش به وجود بیاید.»
اردستانی در مورد ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: «هر ساله وزارت آموزش و پرورش در قالب دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان نسبت به برگزاری آزمون برای جذب فارغ التحصیلان سایر دانشگاهها اقدام میکند، تا بتواند از ظرفیت سایر دانشگاهها و فارغالتحصیلانی که تمایل دارند وارد آموزش و پرورش شوند اقدام نماید.»
وی در خصوص ارزیابی تکمیلی گفت: «وظیفه ما در آموزش و پرورش برای جذب نیروها این است که بتوانیم افرادی را که استعداد معلمی دارند و میتوانند معلمهای خوبی شوند با آزمونهای مناسب ارزیابی کنیم. از این رو، علاوه بر آزمون کتبی که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار میشود فرایندی تعیین شده تا افراد در بوته نقد و آزمایش دیگری توسط معلمین با سابقه و ارزیابان قرار گیرند.»
رئیس اداره آموزش دوره دوم متوسطه فنی حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش شهرستانهای استانتهران دامه داد: «در گذشته این کار تحت عنوان مصاحبه انجام میشد اما امروزه این فرایند تحت عنوان ارزیابی تکمیلی اتفاق میافتد و افراد به صورت سه برابر ظرفیت مورد نیاز ما معرفی میشوند و در سه مرحله مورد ارزیابی تکمیلی قرار می گیرند؛ افراد در این مراحل بر اساس سنجهای گوناگون با هم مقایسه میشوند و در نهایت افرادی که بتوانند امتیاز بالاتری کسب کنند و از نظر ما نگاه دقیقتر و درستتری به سمت معلمی داشته باشند و بتوانیم آنها را به سمت یک معلم تراز آموزش و سوق دهیم به خدمت آموزش و پرورش در خواهند آمد.»
این مقام مسئول در خصوص سهمیه اعلام شده توسط وزارت آموزش و پرورش برای اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استانتهران اذعان کرد: «امسال در شهرستانهای استان تهران بر اساس سهمیه تعیین شده از سمت وزارت آموزش و پرورش نیاز به حداقل ۲۰۶۰ نفر نیرو در مقطع متوسطه داشتیم و تعداد معرفی شدگان به فرایند ارزیابی تکمیلی ۳۱۸۲ نفر بود که با زحماتی که در مناطق ۲۱ گانه شهرستانهای استان تهران کشیده شد، این افراد در طی فرایند تقریباً دو هفتهای مورد ارزیابی تکمیلی قرار گرفتهاند.»
اردستانی در خصوص اعلام نتایج پذیرفته شدگان ارزیابی تکمیلی دبیری و هنرآموزی اظهار کرد: «با خاتمه این فرایند در طی هفتههای آتی نتیجه نهایی از سمت سازمان ملی سنجش اعلام میشود.»
وی درمورد تعداد کانونهای ارزیابی این استان خاطرنشان کرد:« تعداد کانونهای ارزیابی در سطح شهرستانهای استانتهران، بر اساس داوطلبانی که به ما معرفی میشدند کمی متغیر بود؛ اما در بین ۲۰ تا ۲۵ مرکز که حدود ۶۰ تا ۸۰ حوزه بود این فرایند انجام میشد و رشتههای مختلفی در شهرستانهای مختلف تقسیم بندی شده بود و به عنوان مثال رشتههای حوزه علوم تجربی که شامل شاخههای مختلف این رشته یعنی زیست ، شیمی و فزیک میشد. در شهرستان ورامین، رشتههای حوزه هنرآموزی مکانیک خودرو در پاکدشت، رشته چوب و مبلمان در ملارد و رشته دبیری عربی در چهاردانگه و رشتههای دیگر در شهرستانهای دیگر مورد ارزیابی قرار میگرفتند.»
اردستانی در پایان در خصوص آموزش پذیرفتهشدگان آزمونهای استخدامی خاطرنشان کرد: «با توجه به برنامهریزیهای انجام شده در مرداد و شهریورماه برای این دسته از قبول شدگان کلاسهای آموزشی معلمی برگزار میشود که اول مهرماه را با دستی پر، بصورت مهری باشکوه و ماندگار رقم بزنند.»
ارسال دیدگاه