مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک استان قزوین مطرح کرد؛

بهره‌گیری از ظرفیت اربعین در حوزه‌های تربیتی و آموزشی

قزوین (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین گفت: اربعین حسینی یک شعار نیست بلکه بیانگر مکتب شیعه است و ما طبق برنامه‌ریزی که داشتیم از اربعین در رشد و توسعه 3 حوزه تربیتی و آموزشی بهره گرفتیم.

کد مطلب: ۱۴۹۷۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد
حجم فایل ویدیویی : ۲۷.۳۶M مدت زمان فایل ویدیویی : ۰۰:۰۴:۵۶ دانلود فایل

محسن نورانی گفت: گام برداشتن در حرکت اجتماعی مربوط به اربعین علاوه بر اینکه باعث خودسازی؛ معرفت سازی و افزایش روحیه می‌شود معرفت و شناختی به انسان می‌دهد تا بتواند در گام‌های بلند زندگی قدم بردارد. اربعین حسینی یک شعار نیست بلکه بیانگر مکتب شیعه است. مکتبی که با پرچم سرخ حضرت امام حسین(ع) شروع خواهد شد و انشاءالله با پرچم سبز مهدویت به ظهور حضرت منتهی خواهد شد.

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین بیان کرد: آموزش و پرورش ناحیه یک به عنوان بزرگترین آموزش و پرورش استان قزوین در سه حوزه به مناسبت اربعین حسینی به فعالیت پرداخت. در اولین گام اردوهای دانش‌آموزی مرتبط با اربعین در مدارس برگزار شد و همچنین در قالب انجمن‌های اسلامی تعدادی از دانش آموزان به صورت متمرکز به اردو ارسال شدند.

وی افزود: بخش دوم مربوط به اعزام فرهنگیان بود که بالغ بر ۶۰۰ فرهنگی در آموزش و پرورش ناحیه یک استان قزوین به صورت متمرکز و غیر متمرکز به زیارت اربعین مشرف شدند. در مرحله سوم نیز که مربوط به فعالیت‌های روز اربعین و شب اربعین است به‌صورت منسجم برنامه‌های عزاداری برگزار شد که مدرسه شاهد قائم به عنوان پایگاه اجتماع تعیین شد و مدارس دیگر نیز در دسته‌های عزاداری‌ شرکت کردند.

نورانی در توصیه‌ به دانش آموزان نیز گفت: دانش آموزان استان قزوین همان‌طور که حضرت امام فرمودند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، باید بدانند که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای کربلا زنده نگه داشتن یاد یک شهید نیست بلکه زنده نگه داشتن یک راه و یک مکتب است. ما با این عزاداری نوع حرکت‌های اجتماعی خود را به جهانیان نشان خواهیم داد. این عزاداری بیانگر خصوصیات اخلاقی یک شیعه است زیرا معتقدیم شیعه یک مرام نیست بلکه شیعه یک مکتب فکری بر اساس پایه‌های منظم اسلامی است.

دانش‌آموز خبرنگار: سیده مهرسانا حسینی

 

خبرنگار : سیده مهرسانا حسینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار