وزیر آموزش و پرورش در همایش استانداران با وزیر کشور:

باید آموزش و پرورش را به صدر بنشانیم

اعلام آمادگی ۳۰ هزار معلم بازنشسته برای استمرار خدمت/ ۸ هزار کلاس درس و ۱۳۰۰ پروژه را آماده افتتاح داریم

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد باید هم در باورها و اندیشه‌ها، هم در گفتار و رفتار و هم در عمل خود، آموزش و پرورش را به صدر بنشانیم و به مسائل آموزش و پرورش توجه کنیم.

کد مطلب: ۱۴۹۷۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
باید آموزش و پرورش را به صدر بنشانیم

علیرضا کاظمی‌ در همایش استانداران با وزیر کشور اظهار کرد: نوع نگاه آقای دکتر مومنی وزیر کشور به مسائل فرهنگی و اجتماعی را می‌ستایم. ایشان با وجود سرآمدی در ابعاد دیگر، در این حوزه حساسیت و دقت بالایی دارند و وقت زیادی صرف کرده‌اند.‌ حضور آقای مومنی در وزارت کشور در این برهه تاریخی بسیار ارزشمند است و می‌تواند ‌بسیاری از مسائل و چالش‌ها را حل کند.

‌وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش یک دستگاه فراملی و فرابخشی است، از استانداران سراسر کشور خواست تا در آستانه بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید به وزارت آموزش و پرورش کمک کنند.

باید آموزش و پرورش را به صدر بنشانیم

‌‌کاظمی با بیان اینکه ‌فرمایشاتی که مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در حوزه تعلیم و تربیت دارند بی‌نظیر است، تاکید کرد: باید هم در باورها و اندیشه‌ها، هم در گفتار و رفتار و هم در عمل خود، آموزش و پرورش را به صدر بنشانیم و به مسائل آموزش و پرورش توجه کنیم. آموزش و پرورش بزرگ‌ترین فصل مشترک دولت و ملت است، تمام پیام‌ها‌ی دولت و حاکمیت را در ‌کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌تواند به مخاطبان خود منتقل کند. کوچک‌ترین مسئله هم در این حوزه به یک بحران می‌تواند تبدیل شود.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به استانداران اضافه کرد: لذا به‌عنوان یک معلم ‌خواهشی که از همه عزیزان داریم این است که این توجه بیشتر شود.

با اقتدار می‌گویم به بهترین شکل حتی در استان‌هایی که چالش داریم به استقبال مهر می‌رویم

کاظمی تصریح کرد: امروز در سطح وزارت آموزش‌و‌پرورش در کنار همه مشکلات و چالش‌هایی که داریم، در آستانه آغاز سال تحصیلی، راه‌اندازی مدارس کشور و سال تحصیلی مهمترین استراتژی و راهبردی است که حداقل در این دو ماه مد نظر من است و تمام هم و غم خود را صرف این موضوع می‌کنم که یک بازگشایی آرام، ایمن و کم‌دغدغه داشته باشیم. همه شما می‌دانید امروز از دو چالش بزرگ در آستانه سال تحصیلی رنج می‌بریم، یکی کمبود نیرو و کمبود فضای آموزشی و یکی هم کمبود اعتبارات‌. در آموزش و پرورش دو تا کمبود داریم، یک کمبود نیروی انسانی برابر با استاندارد‌های موجود و دوم کمبود کلاس‌معلم که اولویت یک آموزش و پرورش است. ‌من در گردهمایی با مدیران هم گفتم، با اقتدار هم می‌گویم که به بهترین شکل ممکن حتی در استان‌هایی که چالش داریم، برنامه‌ریزی می‌کنیم تا در بهترین شرایط فضا را فراهم کنیم.

8 هزار کلاس درس و 1300 پروژه را آماده افتتاح داریم

وی با بیان اینکه نزدیک به 8 هزار کلاس درس و 1300 پروژه را آماده افتتاح داریم، گفت: این پروژه‌ها ‌یک اشکالات جزیی دارند و شما با حمایتی که می‌توانید بکنید، با ظرفیت خود در استان، ‌کمک‌ کنید تا آن درصدی که مانده است رفع شود و با آمادگی کامل به استقبال بازگشایی مدارس برویم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تنها پروژه‌ای که قطعاً اگر خوب مدیریت نکنیم بحران‌های بدی را ‌ایجاد می‌کند، بحران بازگشایی مدارس است. بازگشایی مدارس یک پروژه ملی است که از مرکز تهران شروع می‌شود و تا اقصی نقاط کشور جاری و ساری است.‌

کاظمی در ادامه تاکید کرد: به خدا قسم اگر برای معلم یک ذره احترام قائل بشویم، معلم جان خود را برای نظام تعلیم و تربیت فدا می‌کند. از معلمان دعوت کنیم و خواهش بکنیم قطعا به ما کمک می‌کنند. به دوستان گفتم استفاده از معلمان بازنشسته یکی از بهترین راهکار‌ها برای جبران کمبود معلم است. ‌معلم را بخواهید، دعوت کنید، خواهش کنید، حتما کمک می‌کنند‌.

اعلام آمادگی 30 هزار معلم بازنشسته برای استمرار خدمت

‌علیرضا کاظمی با بیان اینکه 70 هزار معلم در حال بازنشستگی هستند، گفت: یک بخشنامه‌ای هم اخیرا درباره بازنشستگی معلمان ارسال شده بود که روز گذشته آن را لغو کردیم. تا‌کنون حدود 30 هزار معلم بازنشسته آمده‌اند و ثبت‌نام کرده‌اند تا به ما کمک کنند این فضا را پوشش دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار