برگزاری مراسم معارفه وزیر جدید جهاد کشاورزی

تهران (پانا) - مراسم معارفه غلامرضا نوری قزلجه، وزیر جهاد کشاورزی و تودیع محمدعلی نیکبخت با حضور مسئولان عالی رتبه کشوری و وزارت جهاد کشاورزی در محل این وزارتخانه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۹۷۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم معارفه وزیر جدید جهاد کشاورزی

محمدعلی نیکبخت، وزیر جهادکشاورزی دولت سیزدهم در این مراسم، گفت: از تشکل‌های کشاورزی، تولیدکنندگان این بخش و مجلس بابت همکاری در یک سال و اندی که مسئولیت این وزارتخانه را بر عهده داشتم تشکر می‌کنم. مشکلات زیادی پیش پای ما قرار داشت و شرایط سخت و بحران‌های خاصی وجود داشت و نهاده‌ای مانند کنجاله سویا به ۲۴۰ هزار تومان رسیده بود.

وی ادامه داد: همچنین در طیور و دام نیز مشکلات زیادی وجود داشت و در مقطعی نیاز به واردات جوجه یک روزه وجود داشت اما با تلاش‌های انجام‌شده،  اکنون ۷۰ درصد آن مشکلات حل شده است.

نیکبخت با اشاره به مشکلات بازار محصولات کشاورزی، گفت: تلاش شد تا کالاها به نحو مناسب تامین شود و بازار به ثبات قیمتی برسد.البته با توجه به ویژگی‌های طبیعت مشکلاتی در زراعت و تولید محصولات زراعی وجود دارد اما تلاش و وقت زیادی صرف شد تا تنظیم‌گری لازم برای تولید، صادرات و صنعت در این بخش مهم اقتصادی انجام شود و یک سال گذشته به واسطه این تلاش‌ها، وضعیت مناسبی به وجود آمد.

نیکبخت گفت: در فصل کشت محصولات کشاورزی قرار داریم و تلاش کردم تا در زمینه تامین نهاده، سم و کود مشکلی وجود نداشته باشد.

وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم بیان کرد: کاسب سیاسی و اقتصادی نبوده‌ام و تمام تجربه و تلاش خود را برای حل مشکلات مردم اعم از تولیدکننده و مصرف‌کننده به کار گرفتم و البته هزینه‌هایی نیز بابت این شیوه مدیریت دادم.

غلامرضا نوری قزلجه، وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم گفت: از تشکل‌ها و بخش خصوصی حضور پررنگی در این مراسم دارند که مایه دلگرمی برای ما است.بنا داریم مسئولیت بزرگی را که برعهده گرفتیم و روش مناسبی که رئیس جمهور با وفاق ملی در پیش گرفت به نتایج مثبت برسد.

وی بیان کرد: برای تحقق اهداف اصلی برنامه هفتم توسعه در بخش کشاورزی تلاش خواهد شد.

محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهوری نیز در ادامه این مراسم،  گفت: از مجلس بابت میثاق ملی که شعار کلیدی دولت آقای پزشکیان است و به همه وزرای پیشنهادی رای مثبت دادند، تشکر می‌کنم و این امیدواری وجود دارد که کابینه بتواند اقدام‌های موثری انجام دهد.

عارف گفت: مجلس این پیام را داد که امثال آقای نوری قزلجه را بسیار دارد.برای وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی آرزوی توفیق داریم.

وی با اشاره به تاخیر پیش‌آمده در مورد پرداخت پول گندمکاران، گفت: خبر خوب این است که ۸۰ درصد این مطالبات پرداخت شده است.

معاون اول رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: در هر کاری باید هدف مشخص و تخصیص منابع و اقدامات برای رسیدن به اهداف در تناسب باشد.در سند چشم‌انداز تاکید خوبی بر بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی پایدار شده است.

وی افزود: اهداف خوبی نیز در برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده و آنچه که می‌تواند مورد بحث باشد منابع مورد نیاز برای تحقق این اهداف است اما با منابع بودجه کنونی می‌تواند برخی اهداف در این برنامه آرمانی باشد.

وی با اشاره به فضای وفاق ملی گفت: می‌توان از سرمایه‌گذاری خارجی و سرمایه ایرانیان خارج از کشور در این مسیر بهره برد.

عارف اشاره‌ای هم به سند آمایش سرزمین کرد و گفت: تحول کشاورزی به مفهوم عام در سند آمایش سرزمین در نظر گرفته شده و کشاورزی هوشمند و پایدار با هدف تامین امنیت غذایی پایدار در این سند پیش‌بینی شده است.

معاون اول رییس جمهور عنوان کرد: اصلاح الگوی کشت از برنامه اول توسعه در دستور کار بوده و در برنامه‌های مختلف از جمله برنامه هفتم توسعه تکرار شدا است.راهبرد کلی برنامه سوم توسعه مدیریت منابع آبخیز و آبخوانداری است

ادامه دارد......

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار