رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی:

سرمایه‌گذاری در تولیدات کشاورزی، سود مشترک صنعت و کشاورزی را به همراه دارد

تهران (پانا) - رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت با ورود سرمایه‌های مالی سرگردان در جامعه به عرصه‌های تولیدی کشاورزی، افزون بر اشتغالزایی و تأمین امنیت، برد-برد صنعت و کشاورزی نیز محقق می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۹۷۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد
سرمایه‌گذاری در تولیدات کشاورزی، سود مشترک صنعت و کشاورزی را به همراه دارد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس، کریم ذوالفقاری در آیین بهره‌برداری از یک واحد گاوداری صنعتی و بازدید از واحدهای مختلف صنایع لبنی در شهرستان فسا اظهار کرد: امسال شاهد سرمایه‌گذاری‌های خوبی در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی هستیم که نشان‌دهنده عزم خوب ساختار بخش کشاورزی در اجرای منویات مقام معظم رهبری در بحث پیشگیری از خام‌فروشی است.

وی درباره افتتاح پروژه‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی، افزود: در هفته جهاد کشاورزی شاهد افتتاح پروژه‌هایی با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بودیم و هم‌اکنون نیز در هفته دولت از ۹ هزار و ۱۲۴ میلیارد تومان دیگر پروژه افتتاحی در این حوزه بهره می‌بریم که به سرانجام رساندن این پروژه‌ها افزون بر ایجاد ارزش افزوده، امکان صادرات محصولات کشاورزی فرآوری شده را ایجاد می‌کند.

به گفته ذوالفقاری این پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف صنایع تبدیلی و تکمیلی از جمله سردخانه، بسته بندی، درجه‌بندی، صنایع لبنی، سیلوها و کارخانه‌های مختلف ترشیجات و شوریجات افتتاح می‌شوند و به بهره‌برداری می‌رسند.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی بر اهمیت صنایع تبدیلی و تکمیلی استان فارس تأکید کرد و گفت: سال گذشته بیش از ۲۶۰ هزار دلار صادرات رب گوجه فرنگی داشتیم و اگر صنایع تبدیلی استان فارس نبود در زمینه تولید و عرضه محصولات کشاورزی به بازار دچار چالش بودیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار