امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان و اتحادیه استادکاران و کارگران ساختمانی

تهران (پانا) - در راستای اجرایی شدن ماده ۴ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، تفاهم‌نامه‌ای مشترک بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و اتحادیه صنفی استادکاران و کارگران ساختمانی منعقد شد.

کد مطلب: ۱۵۱۳۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان و اتحادیه استادکاران و کارگران ساختمانی

به گزارش سازمان نظام مهندسی ساختمان، در متن این تفاهم‌نامه به توسعه همکاری‌های مشترک در راستای ماده ۴ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و ماده ۱۸ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار در جهت ارتقای کیفیت ساخت‌وساز و ارتقای کیفیت خدمات اشاره شده و بر همکاری دوجانبه در جهت گسترش بستر فراگیر در به کارگیری استادکاران و کارگران ساختمانی دارای پروانه مهارت فنی و گواهی شغلی دارای کد آیسیک، کد خدمت و کدینگ بین‌الملل تاکید شده است.

«جمشید دیوسالار» مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های صنفی، استادکاران و کارگران ساختمانی و فصلی با تاکید بر ساماندهی فعالیت‌های فنی‌وحرفه‌ای در صنعت ساختمان، افزود: هدف از این تفاهم‌نامه، عملیاتی شدن طرح نظم‌بخشی فعالان رشته‌های مختلف صنعت ساختمان است و با قانون شدن سند فنی- ملکی ساختمان، ثبت استادکاران و درجه مهارت آن‌ها در این سند از الزامات قانونی مسئولیت‌های حرفه‌ای شناسنامه فنی- ملکی ساختمان به شمار می‌آید.

وی، این موضوع را در بخش مسئولیت مهندسان ناظر پر اهمیت توصیف کرد و توزیع مسئولیت‌های فنی و تخصصی ساختمان میان مهندسان مجری و ناظر و همچنین سازندگان و استادکاران ماهر را یک ضرورت قانونی دانست.

دیوسالار با اشاره به اجرای آزمایشی بندهای اجرایی این تفاهم‌نامه در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر، تهیه نظام‌نامه‌های مشترک در راستای بهبود کیفیت ساخت‌وساز و همچنین ارتقای مهارت‌های و دانش استادکاران را ضروری توصیف کرد.

بر اساس این تفاهم‌نامه، در یک زمان‌بندی مشخص بستر صدور گواهینامه‌های صلاحیت مهارتی برای فعالان صنفی استادکاران و کارگران ساختمانی به‌صورت نظامند و ساماندهی شده اجرا و صدور «پروانه مهارت فنی» الکترونیک و استعلام آن بر بستر سامانه‌ها برخط فراهم خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار