وزیر صمت: فاصله ارز نیمایی و آزاد در دولت چهاردهم کاهش یافت

تهران (پانا) - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت در مدت زمان کوتاه عمر دولت چهاردهم، فاصله ارز نیمایی و ارز آزاد هر روز کمتر شده است و هماهنگی بین وزارت صمت و بانک مرکزی وجود دارد.

کد مطلب: ۱۵۱۳۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
وزیر صمت: فاصله ارز نیمایی و آزاد در دولت چهاردهم کاهش یافت

سید محمد اتابک در نشستی با اعضای اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: گاهی همسو نبودن سیاست های ارزی و تجاری منجر به بروز مشکلاتی برای تجار می شود.

وی گفت: گاهی مشکل از طرف وزارتخانه نیستریال بلکه از طرف سیاست‌گذار ارزی است. بانک مرکزی مسئولیت کنترل تورم کشور را برعهده دارد، اما مسئولیت تجارت و صنعت را ندارد و این موضوعات باید هماهنگ شود.

اتابک افزود: در گذشته شورای عالی صادرات فعال بود، از آنجایی که در موضوع صادرات چندین سازمان دخالت می‌کنند عملاً فرابخشی است.

وی خاطرنشان کرد: احیای شورای عالی صادرات را درخواست کردیم و حتما از صادرکنندگان دعوت می کنیم که در این شورا شرکت کنند تا نتیجه آن هماهنگی بین سیاست های ارزی و تجاری باشد.

وزیر صمت، با اشاره به موضوع بحث ناترازی انرژی گفت: بحران انرژی در تابستان شامل برق و در زمستان شامل قطعی گاز می شود، هیچ جلسه دولتی نبوده که ما پیگیر این موضوع نباشیم و رئیس جمهور نیز در این زمینه دستورات بسیار محکمی صادر کرده است.

وی ادامه‌داد: اکنون وزرای نیرو و نفت هر دو دنبال حل این مساله هستند، ضمن اینکه اگر بخش خصوصی برای تامین نیاز بخش صنایع ورود کند ما تضمین‌های لازم را ارائه خواهیم کرد.

این عضو کابینه دولت چهاردهم اضافه‌کرد: برق تولیدی نیروگاه های خورشیدی و حرارتی می تواند به شبکه سراسری برق تزریق شود تا مورد استفاده صنایع قرار گیرد.

اتابک بر تشکیل بسته تامین نیاز ارزی تاکید کرد و گفت: تامین مالی مهمترین نیاز صنایع است که باید در این حوزه، مسائل باید با همکاری بانک مرکزی احصا شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر توسعه تجارت اشاره کرد و گفت: باید تعرفه‌های گمرکی که جلوی فعالیت تجار را گرفته است برداشته شود که روز گذشته در جلسه ای در این زمینه تواقف شد.

وی ادامه داد: اکنون تجارت ایران با ارمنستان با افزایش سه برابری مواجه شده است که تداوم این روند نیازمند ایجاد تسهیلاتی در زمینه ضمانت نامه ها و تبادلات بانکی است.

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار