دارنده عنوان مقام اول در نخستین همایش ملی تربیت در زیست بوم جدید در گفت‌و‌گو با پانا بیان کرد؛

همایش ملی «تربیت در زیست بوم جدید» فرصتی برای رفع چالش‌های کلاس درس با انجام پژوهش‌های معلمانه

تهران(پانا)- دبیر شهرستان‌های استان تهران و دارنده مقام اول در نخستین همایش ملی تربیت در زیست‌بوم جدید، برگزاری این همایش را فرصتی مغتنم برای رفع چالش‌های کلاس درس با انجام پژوهش‌های معلمانه دانست و از معلمان و فعالین حوزه تعلیم و تربیت جهت شرکت در نخستین همایش بین‌المللی و دومین همایش ملی تربیت در زیست‌بوم جدید دعوت کرد.

کد مطلب: ۱۴۸۶۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد
همایش ملی «تربیت در زیست بوم جدید» فرصتی برای رفع چالش‌های کلاس درس با انجام پژوهش‌های معلمانه

اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان‌تهران امسال میزبان دبیرخانه اجرایی نخستین همایش بین‌المللی و دومین همایش ملی «تربیت در زیست‌بوم جدید» با تاکید بر هویت و امید است، به همین مناسبت به سراغ یکی از فرهنگیان مقام‌آور در دور اول این همایش رفتیم تا به بیان اثرات و تجارب در این همایش ملی بپردازیم.

عبدالرضا شیرکوند، دبیر شهرستان قرچک از توابع شهرستان‌های استان تهران و دارنده عنوان مقام اول کشور در اولین همایش ملی تربیت در زیست‌بوم جدید در گفت‌و‌گو با پانا بیان کرد: «عنوان اثر پژوهشی من در دور اول همایش تربیت در زیست‌بوم جدید،  شیوه‌های نقش‌آفرینی موثر معلم در مدرسه و کلاس درس در زیست بوم جدید بود. در آن‌ سال‌ها به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، زیست بوم تربیت به شبکه ملی شاد انتقال پیدا کرده بود؛ بنابراین یکی از ضرورت‌های شکل‌گیری این همایش ملی، همین تغییر محیط تربیتی بود.»

وی در تکمیل سخنان خود توضیح داد: «صاحب‌نظران تربیتی عنوان می‌کنند که یادگیری برای فراگیران و دانش‌آموزان همراه با رنج است؛ بنابراین معلم در کلاس درس حاضر می‌شود که این رنج یادگیری را کاهش دهد. همچنین اکثر آن‌ها معتقدند رخداد اتفاقات خوب در کلاس درس، مستلزم آن است که معلمان، مشکلات موجود در کلاس درس را با انجام کارهای پژوهشی برطرف کنند. بنابراین برگزاری این همایش‌ها، فرصت بسیار مغتنمی برای رفع چالش‌ها و مشکلات موجود در کلاس درس از طریق پژوهش‌های معلمانه است.»

دارنده عنوان مقام اول در دور اول همایش ملی تربیت در زیست‌بوم جدید تصریح کرد: «چند دهه انجام فعالیت‌های پژوهشی در سطح دانشگاه به‌ویژه پژوهش‌های آکادمیک در سطح کارشناسی ارشد و دکتری نشان می‌دهد که نتایج و یافته‌های این پژوهش‌ها زیاد نتوانسته در سطح کلاس درس گره‌گشایی کرده و مشکلات نوپدید معلمان را برطرف کنند. بنابراین لازم است که همکاران عزیز برای مرتفع نمودن این مشکلات، آستین همت را بالا بزنند و خودشان با انجام فعالیت‌های پژوهشی در صدد رفع این مشکلات برآیند.»

شیرکوند ضمن دعوت از معلمان، دانشجومعلمان، اساتید دانشگاه‌ها و فعالین حوزه تعلیم و تربیت جهت شرکت در دومین همایش ملی تربیت در زیست‌بوم جدید در تشریح دستاورد خود از اولین دوره این همایش گفت: «بهترین دستاوردی که از این همایش عاید من شد، این است که حداقل توانستم یکی از مشکلات چالش‌برانگیز خود در کلاس درس را با اتکا بر دانش‌بومی و روش‌های مبتنی بر تجربه سال‌ها تدریس خود برطرف کنم و ماحصل آن را در دسترس سایر همکارانم قرار دهم.»

 

حجم فایل ویدیویی : ۲۴.۵۹M مدت زمان فایل ویدیویی : ۰۰:۰۴:۴۹ دانلود فایل
خبرنگار : ریحانه عسگری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار