دانشآموز خبرنگار پانا و دارنده رتبهٔ دوم المپیاد منطقهای حافظخوانی :
دانشآموزان میتوانند با مطالعه اشعار حافظ، حس نوعدوستی و مهرورزی را در وجود خود پرورش دهند
قرچک (پانا) - دانشآموز خبرنگار خبرگزاری پانای شهرستان قرچک که موفق به کسب رتبهٔ دوم المپیاد خوانش مرحلهٔ منطقهای در بخش حافظخوانی شده است، مطالعه اشعار خواجه شمسالدین حافظ شیرازی را عامل پرورش صحیح احساسات در دانشآموزان دانست و گفت، دانشآموزان میتوانند با مطالعه اشعار حافظ، حس نوعدوستی و مهرورزی را در وجود خود پرورش دهند.
![دانشآموزان میتوانند با مطالعه اشعار حافظ، حس نوعدوستی و مهرورزی را در وجود خود پرورش دهند](https://cdn.pana.ir/thumbnail/FITi3BRcjUTi/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTH9sFmyCytTGwsAIKXaKdntA,,/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%E2%80%8C%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2+%D8%AE%D8%A8%D8%B1%D9%86%DA%AF%D8%A7%D8%B1+%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82.jpg)
فاطمه نوجوان دانشآموز خبرنگار خبرگزاری پانای شهرستان قرچک که موفق به کسب رتبهٔ دوم المپیاد خوانش مرحلهٔ منطقهای در بخش حافظخوانی شده است احساس خود را هنگام مطالعه اشعار لسانالغیب در گفتوگو با پانا اینگونه تشریح کرد: «شعرهای حافظ نه تنها موجب آرامش روح آدمی است بلکه فضای قرآن و عرفان را نیز در انسان حاکم میسازد و این نشاندهنده درایت و تبحر خواجه حافظ شیرازی در تمامی عرصههای کلامی و قرآنی است.»
این نوجوان موفق در تشریح روند این مسابقه عنوان کرد: «در این رقابت غزلهای اشعار لسانالغیب تقسیمبندی شده بودند تا مطالعه آنها برای دانشآموزان خستگی ایجاد نکند و بخش مقدماتی المپیاد فقط از پنجاه غزل ابتدایی حافظ بوده و پس از آن با ورود به مراحل بالاتر تعداد غزلها به تربیت به صد و صدوپنجاه تغییر کردند.»
وی در خصوص تبحر سایر رقبای خود گفت: «اینکه رقیبان قدری داشتم برایم بسیار خوشایند است، زیرا نشاندهنده توجه دانشآموزان سرزمینم به زبان و ادبیات ارزشمند فارسی است و از طرف دیگر وجود چنین دانشآموزانی باعث تلاش و پشتکار بیشتر من برای گام برداشتن به سوی موفقیت شد.»
دانشآموز خبرنگار پانا تسلط بر آثار شاعران و نویسندگان بزرگ ایرانی را در عرصههای مختلف اجتماعی از جمله خبرنگاری، کمک بزرگی به فرایند مصاحبتها و معاشرت و برقراری ارتباط صحیح با اقشار مختلف جامعه دانست و ضمن تشکر از نهادهای آموزش و پرورش بابت توجه ویژه در جهت حفظ و پاسداشت زبان فارسی، خاطرنشان کرد: «خوشبختانه در مسیر این المپیاد با دبیران فرهیخته بسیاری که در زمینه شعر و ادب فارسی فعالیت میکنند آشنا شدم و دریافتم که وزارت آموزش و پرورش با قراردادن گوهران ارزشمندی به نام معلم در مسیر دوستداران زبان و ادبیات فارسی، جواهرات گرانباری به نام دانشآموز را با هدف محافظت از ادبیات دیرینه ایران زمین میپروراند.»
ارسال دیدگاه