رئیس اداره مشاوره و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

حفظ سلامت روان دانش‌آموز در گرو برنامه‌های تحصیلی و شغلی موفق است

شهرری یک (پانا) - رئیس اداره مشاوره و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، موفقیت در برنامه‌های شغلی و تحصیلی را یکی از عوامل حفظ سلامت روان دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۴۸۴۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
حفظ سلامت روان دانش‌آموز در گرو برنامه‌های تحصیلی و شغلی موفق است

فاتن شریف در حاشیه همایش استانی هدایت تحصیلی ویژه مدیران مدارس متوسطه اول شهرستان‌های استان تهران در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «در آستانه صدور هدایت تحصیلی سال ۱۴۰۳ هستیم و به همین دلیل در کمیته هدایت تحصیلی استان، بنا بر این شد که یک برنامه در سطح استان برای هدایت تحصیلی داشته باشیم، زیرا موضوع هدایت تحصیلی امروز ما نقش سلامت روان در موفقیت تحصیلی است.»

وی در رابطه با سلامت روان دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: «در اداره مشاوره شهرستان‌های استان‌تهران 2 بحث دنبال می‌‌شود. یکی نظام مراقبت اجتماعی و اهمیت سلامت روان دانش‌آموزان و دیگری نقشی که در هدایت تحصیلی دانش‌آموز و موفقیت او باید داشته باشیم. اگر دانش‌آموز با برنامه‌های تحصیلی و شغلی موفق باشد، طبیعتاً سلامت روان او هم حفظ خواهد شد و سلامت روان وی تامین خواهد شد و کمتر شاهد آسیب‌های متفاوت دانش‌آموزان خواهیم بود.»

شریف ادامه داد: «نقش و اهمیت مدیر مدرسه، مشاور مدرسه و خانواده‌ها در انتخاب رشته دانش‌آموزان، پررنگ است و امروز این برنامه را برگزار کردیم و امیدواریم آغازی باشد برای سال جدید که بتوانیم هدایت تحصیلی موفق‌تر و بهتری با توجه به شرایطی که برای دانش‌آموزان و معلمان و مشاورین از طریق سامانه‌ فراهم شده، داشته‌باشیم. آزمون‌های سامانه «مای‌مدیو» و  سیستم اطلاعات فردی در اختیار دانش‌آموزان و خانواده‌ها قرار گرفته که بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند و ما نیز از این طریق سلامت روان دانش‌آموزان را تامین کنیم.»

خبرنگار : دانش‌آموزان، ماهان فرزانه‌جوان و سیدایلیا سیدمحمد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار