معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

سند تحول معاونت پرورشی در آستانه بررسی شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ از ارتقای علمی و ساختاری معاونت پرورشی تا ایجاد صندوق تربیتی‌

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از ارتقاء جایگاه معاونت پرورشی با اجرای سند تحول پرورشی در وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۸۳۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
سند تحول معاونت پرورشی در آستانه بررسی شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ از ارتقای علمی و ساختاری معاونت پرورشی تا ایجاد صندوق تربیتی‌

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی در گفت‌و‌‌گو با پانا درباره سند تحول معاونت پرورشی گفت: «سند تحول معاونت پرورشی در ستاد تعلیم و تربیت تصویب شده و منتظریم تا جهت تصویب به صحن علنی شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شود. هر زمان این سند در صحن شورای عالی تصویب شود، برنامه آن در مدارس اجرا می‌شود‌.» 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ‌افزود: «‌‌طبق این سند جایگاه معاونت پرورشی در وزارت آموزش و پرورش از لحاظ ساختاری و عملی ارتقاء پیدا کرده و معاونت پرورشی از حاشیه وارد بطن می‌شود. یعنی بعضی دروس که پیش‌تر معاونت پرورشی مسئولیتی نسبت به آن نداشت، امروز معاونت پرورشی به‌صورت مستقیم به این دروس ورود پیدا می‌کند و اقداماتی را انجام خواهد داد.»

وی ادامه داد: «برخی مسائل و چالش‌های فضاهای پرورشی همچون اردوگاه‌ها و کانون‌های پرورشی، در راستای این سند برطرف شدند. نسبت به تربیت مربی پرورشی و تأمین مالی پرورشی در این سند، پیش‌بینی‌های جدی نظیر صندوق تربیتی شده است.»

پورثانی افزود: «یک سال‌و‌نیم مشکلات مربوط به آموزش‌وپرورش بررسی و ‌۹۰ مساله اصلی احصا شد. برای مسائل احصا‌شده راه‌حل تعیین و نوشته شده و تبدیل به چند پروژه اجرایی شده است.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: «تقریبا به ۱۲ اقدام ناظر به حل مساله‌‌ توسط یک تیم علمی و پژوهشی در این سند پرداخته شد. در این سند کارشناسان برای مسائلی که پیشتر احصا شده، برنامه‌ریزی کردند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار