وزیر آموزش و پرورش در مراسم بزرگداشت شهدای هشتم شهریور:

راه نجات کشور ارتقا جایگاه نظام تعلیم و تربیت است

تمام همت خود را به‌کار خواهم گرفت تا فضای نماز، قرآن، انفاق و ارزش‌های دفاع مقدس جاری شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه راه نجات کشور ارتقا جایگاه نظام تعلیم و تربیت است، گفت: امروز برای رسیدن به قله‌های پیشرفت، باید به نظام تعلیم و تربیت توجه کنیم که معلمان و مدیران این نظام، مهمترین رکن این تحول هستند.

کد مطلب: ۱۴۹۷۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
راه نجات کشور ارتقا جایگاه نظام تعلیم و تربیت است

علیرضا کاظمی در مراسم بزرگداشت شهدای هشتم شهریور و شهدای خدمت، اظهار کرد: خدا را شاکرم که در اولین روزهای آغاز خدمت در نظام تعلیم و تربیت این توفیق نصیبم شد تا در مجلسی که معطر به نام شهیدان تعلیم و تربیت است، حضور پیدا کنم و به این شهیدان متوسل شوم تا با لطف این عزیزان راه شهدا را آن‌طور که شایسته است، ادامه دهم. 

وی افزود: به روح شهدای خدمت حضرت آیت‌الله رئیسی و مجموعه دولتمردانی که به شهادت رسیدند و شهدایی که در این ماه عزیز به شهادت رسیدند، درود می‌فرستم. رحلت نبی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی را تسلیت عرض می‌کنم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رهبر انقلاب بالاترین نعمت نظام هستند، گفت: ان‌شاءالله بتوانیم سرباز خوبی برای رهبر انقلاب و نظام تعلیم و تربیت باشیم.

وی ادامه داد: طبیعتاً وقتی رفتار و سیره این شهیدان والامقام را مرور می‌کنیم، پی می‌بریم که روحیه معلمی و رفتار معلمی که قطعا مانند یک الگو اثر ماندگار دارد، در دولت تأثیر خود را نشان خواهد داد. نوع نگاه شهید باهنر و شهید رجایی به مسئولیت سنگینی که برعهده گرفته بودند، یک الگوست. 

کاظمی تاکید کرد: مردم‌داری و ساده‌زیستی و ارتباط صمیمانه با معلمان و مدیران و مردم از ویژگی‌‌های شهید‌رجایی باید برای ما الگو باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان کشور تاکید کردند که بزرگترین خطری که کشور را تهدید می‌کند، آسیب‌های اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: امروز تمام مشکلات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی کشور ناشی از غفلت در نظام تعلیم و تربیت است. امروز راه نجات کشور ارتقاء جایگاه نظام تعلیم و تربیت است. امروز برای رسیدن به قله‌های پیشرفت، باید به نظام تعلیم و تربیت توجه کنیم که معلمان و مدیران، مهم‌ترین رکن این تحول هستند. من به‌عنوان یک معلم و کسی که امروز این مسئولیت خطیر را بر عهده گرفته‌ام، دست معلمان و مدیران را می‌بوسم. معلمان و مدیران راهبران اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند. 

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اگر می‌خواهیم جامعه سعادتمندی داشته باشیم و بنا به راهبردهای قرآنی حرکت کنیم، راهی جز اقامه نماز و اقامه فرهنگ ایثار نداریم. تلاش می‌کنم تا دغدغه معلمان و مدیران را تا آنجا که می‌توانم کم کنم و مسیر درستی در برنامه درسی نظام تعلیم و تربیت تنظیم کنم تا ارزش‌های فرهنگی و قرآنی حاکم شود. تمام همت خود را به کار خواهم گرفت تا فرهنگ نماز، قرآن، انفاق و ارزش‌های دفاع مقدس در نظام تعلیم و تربیت جاری و ساری شود.

کاظمی بیان کرد: روز گذشته اتفاق بزرگی در نظام تعلیم و تربیت رقم خورد و در هفدهمین المپیاد نجوم، دانش آموزان نظام تعلیم و تربیت، افتخار آفریدند؛ با کسب 5 مدل طلا رتبه اول را کسب کردند. این موفقیت‌ها محصول کار معلمان سخت‌کوش ماست. 

خبرنگار : آناهیتا یاوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار