دادستان تهران:

مقابله با مصرف دخانیات نیازمند عزم جدی همه دستگاه‌های مسئول است

تهران (پانا) - دادستان تهران گفت ادارات اماکن و اصناف باید با تبلیغات مصرف دخانیات در سطح شهر برخورد کرده و همچنین تبلیغات عمومی ضد مصرف دخانیات از سوی صدا و سیما، وزارت ورزش و جوانان شهرداری و سایر نهادهای متولی به جد دنبال شود.

کد مطلب: ۱۴۹۷۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد
مقابله با مصرف دخانیات نیازمند عزم جدی همه دستگاه‌های مسئول است

به گزارش قوه قضاییه، جلسه کنترل و مبارزه با دخانیات با حضور علی صالحی دادستان تهران معاونین دادستانی تهران و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط در سالن جلسات دادستانی تهران برگزار شد.

دادستان تهران در این جلسه اظهار کرد: همگی ما موظف هستیم به وظایف شرعی و قانونی خود در مبارزه با استعمال مواد دخانی عمل کرده و با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌های متولی مبارزه جدی با استعمال دخانیات را در دستور کار قرار دهیم.

صالحی ضمن تاکید بر مبارزه دستگاه قضایی با استعمال مواد دخانی در اجرای تکالیف صیانتی خود از حقوق عامه، افزود: علاوه بر افزایش تعداد بازرسان وزارت صمت، باید بازرسی‌ها نیز هدفمند، اثرگذار و نتیجه بخش باشد و دستگاه‌های متولی نیز گزارش اقدامات خود را به دادستانی اعلام کنند.

وی با تاکید بر ضرورت ارتقای نظارت سیستمی افزود: تعیین مجازات‌های بازدارنده و متناسب با افعال مرتکبین یک ضرورت بوده و باید نتایج و گزارشات ماهیانه دستگاه‌ها در این زمینه، به دادستانی تهران ارائه شد.

دادستان تهران ضمن انتقاد از وجود مراکز متعدد استعمال دخانیات بر ضرورت امر جمع آوری مراکز غیر مجاز و عدم صدور مجوز جدید برای چنین واحدهایی در تهران تاکید و اضافه کرد: ادارات اماکن و اصناف باید با تبلیغات مصرف دخانیات در سطح شهر برخورد کرده و همچنین تبلیغات عمومی ضد مصرف دخانیات از سوی صدا و سیما، وزارت ورزش و جوانان شهرداری و سایر نهادهای متولی به جد دنبال شود.

صالحی ضمن اشاره به برخی از مصوبات این جلسه افزود: فرماندهی انتظامی تهران بزرگ باید نسبت به مقابله جدی با باندهای بزرگ قاچاق دخانیات و عرضه آن در سطح شهر اقدام کرده و همچنین طبق موازین قانونی به جمع آوری و پلمب مراکز غیر مجاز عرضه فروش و استعمال مواد دخانی مبادرت ورزد.

وی گفت: سازمان صنعت و معدن و تجارت استان تهران باید نسبت به تقویت واحد بازرسی، افزایش بازرسان در حوزه مبارزه با استعمال دخانیات و انجام بازرسی‌های هدفمند و اثر گذار در راستای پیشگیری از شیوع و مصرف دخانیات و فعالیت مراکز فاقد مجوز، وفق مقررات اقدام نموده و همچنین به اعمال محدودیت‌های جدی در صدور مجوز عاملیت فروش دخانیات مبادرت ورزد. ضمن اینکه باید از هر گونه تبلیغ مواد دخانی توسط فروشندگان این محصولات، ممانعت بعمل آورد.

در ادامه دادستان تهران عنوان کرد ساترا به عنوان سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر کشور، باید کنترل و نظارت جدی بر تولید و پخش فیلم‌ها و سریال‌هایی با محتوای استعمال دخانیات خشونت، مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر و ... داشته باشد و از اشاعه ضد فرهنگ استعمال دخانیات در تولیدات رسانه‌ای ممانعت بعمل آورد.

وی بیان کرد: صدا و سیما نیز باید نظارت کامل نسبت به محتوای فیلم‌ها و سریال‌های شبکه نمایش خانگی فیلم‌های سینمایی داخلی و همچنین پخش تولیدات خارجی داشته باشد و با توجه به الگوبرداری جوانان و نوجوانان از هنریشه‌ها و هنرمندان باید در حوزه رسانه تولیداتی در دستور کار قرار گیرد تا در نهایت منجر به کاهش روند رو به رشد استعمال سیگار و دخانیات در سطح جامعه بویژه در میان جوانان شود.

صالحی خاطرنشان کرد: بهزیستی استان تهران با همکاری دستگاه‌های متولی باید نسبت به مهارت آموزی سبک زندگی، توانت سازی همزمان کودکان و والدین بهبود سطح زندگی و آگاهی بخشی اجتماعی شهروندان با هدف پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی اقدام کرده و همچنین آموزش و پرورش شهر تهران نیز لازم است نسبت به اجرای دقیق طرح یاد با همکاری دستگاه‌های متولی در کلیه مدارس مناطق ۲۲ گانه تهران اقدام کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار