معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان:

دانش‌آموزان به معنای واقعی به دنبال کسب علم باشند

زنجان (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه تربیت یک انسان کامل در گرو توجه به هردو بعد آموزش و تربیت است، از دانش‌آموزان خواست به معنای واقعی علم‌آموزی کنند.

کد مطلب: ۱۵۰۲۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان به معنای واقعی به دنبال کسب علم باشند

ابوالفضل رفیعی در جشن جوانه‌ها که در محل آموزشگاه تمام تشکیلاتی مهدیه ناحیه2 زنجان برگزار شد، اظهار کرد: تعلیم و تربیت از فلسفه‌های بعثت پیامبر است که نشان‌دهنده آن است که در دین مبین اسلام مهم‌ترین نیاز بشر تعلیم و تربیت است.

وی ادامه داد: علم برای تامین نیاز جامعه و کمک به بشر بوده و عاملی برای رفاه و تعالی است؛ اکنون هر کشور که صاحب علوم مهمی است و در لبه تکنولوژی حرکت می‌کند، صاحب قدرت است. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان افزود: یکی از مولفه‌های اصلی کشورها دانش و علمی است که یک کشور دارد و منجر به پیشرفت در عرصه‌های مختلف و رفاه مردم می‌شود.

رفیعی با اشاره به بحث تزکیه و تربیت، ادامه داد: افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران است که نگاه تک بعدی به آموزش نداشته و صرفاً علم را بدون اینکه پایه مشخصی برای جهت‌دهی داشته باشیم، در فلسفه تربیتی مکتب اسلام نمی‌پذیرد. تزکیه مقدم بر تعلیم است و این تربیت و پرورش و تزکیه است که انسان را در موضوعات مختلف پرورش می‌دهد.

وی تاکید کرد: ما باید با در نظر گرفتن هر دو بعد بتوانیم یک انسان کامل تربیت کنیم و خود دانش‌آموزان علم را به معنی واقعی کسب کنند.

وی خاطر نشان کرد:علم فقط آموزش کتاب‌های درسی نیست و هرچیزی که برای رشد و تعالی انسان مفید است و انسان را به خدا نزدیک می‌کند، علمی مفید است.

 

خبرنگار : دانش‌آموز نازنین لطفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار