افشای جنایات بزرگ صهیونیست‌ها علیه دانش‌آموزان فلسطینی

تهران (پانا) - بیش از ده هزار دانش‌آموز فلسطینی از ابتدای جنگ غزه تاکنون تحت تاثیر جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

کد مطلب: ۱۵۰۲۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
افشای جنایات بزرگ صهیونیست‌ها علیه دانش‌آموزان فلسطینی

وزارت آموزش و پرورش فلسطین اعلام کرد، از ابتدای آغاز جنگ غزه در تاریخ ۷ اکتبر تاکنون بیش از ۱۱ هزار دانش‌آموز فلسطینی تحت تاثیر جنایات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش میدل‌ایست مانیتور، طبق آمار وزارت آموزش و پرورش فلسطین، شمار شهدای دانش‌آموز جنگ غزه تا به امروز به ۱۱ هزار و یک نفر رسیده است. ضمن اینکه ۱۷ هزار و ۷۷۲ نفر از دانش‌آموزان فلسطینی دیگر نیز زخمی شده‌اند که از این تعداد حال شمار زیادی وخیم توصیف شده است.

 طبق آمار ارائه شده، بیش از ۱۰ هزار و ۸۸۸ نفر دانش‌آموز فلسطینی در غزه به شهادت رسیده‌اند، حال آنکه ۱۱۳ دانش‌آموز جان باخته دیگر در کرانه باختری بوده‌اند. جدا از آمار ارائه شده در مورد دانش‌آموزان جان‌باخته و زخمی شده، حدود ۴۲۹ دانش‌آموز دیگر هم از سوی رژیم صهیونیستی دستگیر شده‌اند. 

وزارت آموزش و پرورش فلسطین تاکید کرده است که حدود ۵۲۹ از معلمان و کارمندان اداری هم به شهادت رسیده‌اند و شمار زخمی‌شدگان نیز به ۳ هزار و ۶۸۶ نفر رسیده است. علاوه بر این ۱۲۹ کارمند این وزارتخانه نیز دستگیر شده‌اند. 

طبق آمارهای ارائه شده در این گزارش، ۳۶۲ مورد از مدارس دولتی، دانشگاه‌ها نیز تحت تاثیر حملات رژیم صهیونیستی تخریب شده‌اند. از این تعداد ۶۲ مورد به طور کامل تخریب شده‌اند و ۱۲۴ مورد دیگر هم آسیب جدی دیده‌اند. 

در کرانه باختری، ۶۹ مدرسه و ۵ دانشگاه مورد حمله قرار گرفته و تخریب شده‌اند و ۱۳۳ مدرسه‌ای هم که در غزه وجود دارند به عنوان پناهگاه برای غیرنظامیان آواره در حال استفاده هستند.

به گفته این وزارتخانه، حدود ۷۱۸ هزار دانش‌آموز در غزه به دلیل ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه و تشدید حملات نظامی قادر به حضور در مدارس و دانشگاه‌های خود نیستند. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار