معاون وزیر آموزش و پرورش:

تحصیل، تهذیب و ورزش سرلوحه اقدامات در مدارس است

ارومیه (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس بیانات رهبر انقلاب اسلامی، دانش‌آموزان و نوجوانان باید بر 3 محور و موضوع اصلی تحصیل، تهذیب و ورزش متمرکز شوند.

کد مطلب: ۱۵۰۲۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
تحصیل، تهذیب و ورزش سرلوحه اقدامات در مدارس است

احمد محمودزاده در آیین نواختن زنگ جوانه‌ها در ارومیه گفت: دانش‌آموزان به عنوان سرمایه‌های آینده کشور شناخته می‌شوند که این سرمایه‌ها در مدارس توسط اولیای تعلیم و تربیت در مدارس آموزش می‌بینند اما برای به حرکت درآوردن چرخه‌های توسعه کشور باید تربیت این نسل به خوبی انجام شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: برای تربیت دانش‌آموزان، پیشرفت و تعالی کشور به هم‌افزایی و مشارکت همه نیازمندیم. تعلیم و تربیت دانش‌آموزان تنها با اقدامات وزارت آموزش و پرورش امکان‌پذیر نیست و همه به آموزش و پرورش برای تربیت بهتر دانش‌آموزان باید کمک کنند.

محمودزاده افزود: وجود مدارس و امکانات فعلی، نعمت بزرگی است که می‌طلبد دانش‌آموزان با استفاده درست از این امکانات موجود برای ارتقای علمی تلاش کنند. کسب موفقیت‌های علمی دانش‌آموزان، یکی از عوامل ترس دشمنان کشور است. دانش‌آموزان با قدرت تمام، کلاس‌های درس و آموزش را جدی بگیرند، نظام آموزش و پرورش در خدمت دانش‌آموزان برای تربیت نیروی انسانی کارآمد در جهت تعالی کشور است.

وی تحصیل، تهذیب و ورزش را 3 اصل مهم تربیتی دانست و گفت: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، دانش‌آموزان و نوجوانان باید بر 3 محور و موضوع اصلی «تحصیل، تهذیب و ورزش» متمرکز شوند. وزارت آموزش و پرورش نیز بر همین اساس، تمرکز خود را در کلاس بر این موضوعات قرار داده و معلمان عزیز باید به این اصول متمرکز شوند

محمودزاده افزود: تحصیل که محور اصلی برنامه‌ها است با شیوه‌های نوین تدریس و افزایش سطح کیفی تدریس توسط معلمان پیگیری می‌شود و امیدواریم که فرزندان عزیزمان به این موضوع توجه ویژه داشته باشند؛ محور دوم مورد تاکید رهبر انقلاب، موضوع تهذیب است که در کلاس درس و مدارس با مطالعات مفید و موثر فرهنگی و اعتقادی میسر خواهد بود. در این حوزه هم برنامه‌های پرورشی و فرهنگی تاثیرگذار است و می‌توان نتیجه مطلوب را از آن گرفت؛ در بخش سوم هم خوشبختانه شاهد ارتقای سطح ورزش چه از نظر تجهیزات و چه از نظر تدریس علوم ورزشی هستیم که این امر، نویددهنده روزهای خوب در سیستم تعلیم و تربیت است.

وی با اشاره به نقش معلمان در تربیت دانش‌آموزان گفت: دوران مدرسه، بهترین ایام برای یادگیری است و باید از آن بیشترین بهره را برد. در این میان، نقش اصلی با معلمان و عوامل اجرایی مدارس است که ارتباط مستقیم و بدون واسطه با دانش‌آموزان دارند. امروز تمام همّ و غمّ مجموعه آموزش و پرورش بر آغاز پرقدرت سال تحصیلی است که در همین راستا با تلاش همکاران مجموعه وزارت و استان‌ها، سال‌تحصیلی آرام و بدون دغدغه‌ای را آغاز می‌کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: هم کیفیت تدریس و هم کیفیت تحصیل برای ما مهم است، در هر دو زمینه باید برنامه‌ریزی درست انجام شود.

 

جشن جوانه‌ها در ارومیه

 

با آمادگی کامل به استقبال اول مهر می‌رویم

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، در مراسم نواخته شدن زنگ جوانه‌ها گفت: با آمادگی کامل به استقبال ماه مهر و بازگشایی مدارس می‌رویم.

علی مطهری در مراسم نواخته شدن زنگ جوانه‌ها گفت: تعمیق باورهای دینی و کیفیت بخشی به امر تعلیم و تربیت از اهداف آموزش و پرورش است؛ در راستای اجرای پروژه مهر اقداماتی از جمله آماده‌سازی فضا و تجهیزات، تامین، بهسازی و شاداب سازی مدارس اعم از اجرای شهید عجمیان در استان انجام شده که بیش از ۴ میلیارد تومان از ظرفیت گروه‌های جهادی در این راستا هزینه شده است.

وی در رابطه با تعمیرات و نوسازی های صورت گرفته در مدارس گفت: ۲۲ میلیارد تومان برای تعمیرات اساسی مدارس دارای بیش از ۹ کلاس توسط نوسازی مدارس استان انجام شده است. ۷ میلیارد تومان نیز برای بهسازی سروی‌های بهداشتی مدارس استان هزینه شده است.

مطهری افزود: امیدواریم با استخدام آزاد معلمان از محل ماده ۲۸ و سهمیه ۷۱۰ نفری آموزگاران و معلمان دانشگاه فرهنگیان و بهره‌گیری از ظرفیت معلمان حق‌التدریسی دغدغه نیروی انسانی در استان نداشته باشیم.

وی گفت: بیش از ۷۰۰ هزار دانش آموز در استان ثبت‌نام و کلاس‌بندی شده‌اند؛ ثبت و توزیع کتب درسی در سال تحصیلی جدید نیز با قدرت انجام می‌شود. با اقدامات انجام شده زمینه سازی کردیم تا دغدغه خاصی در سال تحصیلی جدید نداشته باشیم.

مطهری در خصوص وضعیت سرانه فضای آموزشی نیز گفت: طی دولت سیزدهم و چند ماه از آغاز دولت چهاردهم، یک هزار و ۱۰۰ کلاس درس از نوسازی مدارس استان تحویل آموزش و پرورش شده، امیدواریم ۶۰۰ کلاس درس نیز تا پایان امسال تحویل آموزش و پرورش استان شود؛ سرانه فضای آموزشی استان مطلوب نیست و پایین‌تر از میانگین کشوری هستیم که ضروری است از ظرفیت مولدسازی، خیرین، منابع ملی و ... برای جبران این عقب‌ماندگی استفاده شود.

وی گفت: ۲۵ چمن مصنوعی و طبیعی برای سال تحصیلی جدید افتتاح شده، اگرچه طی ۳ سال اخیر سرانه فضای ورزشی استان دو برابر شده اما هنوز از استاندارد کشوری عقب هستیم ، همچنین بزودی با هزینه ۵۰ میلیارد تومان تجهیزاتی به هنرستان‌های استان ارسال می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار