انگلیس و تایلند تفاهم‌نامه جدید تجاری امضا کردند

تهران (پانا) - انگلیس و تایلند امروز (چهارشنبه ۲۸ شهریور) تفاهم‌نامه همکاری تجاری پیشرفته‌ امضا کردند که گفته می‌شود اولین توافق‌نامه میان انگلیس و یک کشور جنوب شرق آسیایی است.

کد مطلب: ۱۵۰۲۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
انگلیس و تایلند تفاهم‌نامه جدید تجاری امضا کردند

به گزارش روزنامه نیکی آسیا، داگلاس الکساندر، وزیر تجارت انگلیس، اعلام کرد که تفاهم‌نامه همکاری تجاری پیشرفته (ETP) نشان‌دهنده تعمیق روابط تجاری میان دو کشور و همچنین اهمیت استراتژیک تایلند به‌عنوان یکی از موتورهای اصلی رشد اقتصادی در جنوب شرق آسیا است.

الکساندر که در نخستین سفر خود به آسیا پس از روی کار آمدن دولت جدید کارگری در ماه جولای (تیر ماه) به بانکوک سفر کرده بود، تاکید کرد که این توافق در راستای تقویت همکاری‌ها در زمینه‌هایی نظیر صنعت خودروسازی، خدمات مالی و تجارت دیجیتال منعقد شده است.

وی همچنین اشاره کرد که این همکاری به‌ویژه برای خودروسازان انگلیسی که به دنبال تنوع‌بخشی به زنجیره تامین خود هستند، اهمیت بسیاری دارد.

الکساندر افزود: استارتاپ‌های پیشرو انگلیسی می‌توانند در بخش‌های نوظهور تکنولوژی پیشرفته تایلند مانند مراکز داده و هوش مصنوعی نقش موثری ایفا کنند. این حوزه‌ها برای شرکت‌های آمریکایی و چینی نیز اهمیت استراتژیک دارند.

وزیر تجارت انگلیس همچنین اظهار داشت که انگلیس به دنبال تعادل بین مسایل امنیتی و فرصت‌های تجاری در منطقه آسیا-اقیانوسیه است. امنیت و فرصت‌های تجاری در این منطقه همزمان با افزایش همکاری‌های اقتصادی همچنان مورد توجه قرار دارد.

با وجود تلاش انگلیس برای تقویت همکاری‌های تجاری، خروج نخست‌وزیر تایلند از قدرت در ماه گذشته نگرانی‌هایی درباره ثبات سیاسی این کشور به وجود آورده است.

الکساندر تاکید کرد که کسب‌وکارهای انگلیسی به ثبات، قانون‌مندی و پیش‌بینی‌پذیری محیط تجاری اهمیت ویژه‌ای می‌دهند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار