مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ تهران:
مدرسه اثربخش بدون دانشآموز اثربخش محقق نخواهد شد
تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 19 شهر تهران در جشن جوانهها در میان دانشآموزان پایه هفتم عنوان کرد مدرسه اثربخش بدون دانشآموز اثربخش محقق نخواهد شد.
حبیب اله قربانی مهر،در این مراسم آیینی، دانش آموزان را به تحقیق و پژوهش در موضوع هویت ملی و افتخارات و دستاوردهای ایران اسلامی تشویق و ترغیب کرد.
وی در این مراسم بیان کرد: دانش آموزان با بهره مندی از اطلاعات صحیح در فضای مجازی پیرامون هویت ملی و الگوهای شاخص اسلامی و ایرانی میتوانند نقش بی بدیلی در ترویج و نشر هویت ملی در میان همسالان خود داشته باشند.
مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ شهر تهران با اشاره به مدرسه اثربخش و تمدنساز اظهار کرد: در مدارس اثربخش حلقه اول اثربخشی مدیریت و برنامه های راهبردی در پیشبرد اهداف مدرسه است. دومین حلقه در اثربخشی مدارس،^ معلمان هستند؛ زیرا این معلمان متعهد و آگاه هستند که در فرایند یاددهی و یادگیری نقش بی بدیلی دارند و اثربخشی مدرسه با اجرای صحیح این فرایند مشهود است. سومین حلقه اولیای همراه و مشارکت جو در امور مدارس هستند که همواره از ظرفیت بالایی برای اثربخشی مدارس برخوردار هستند.
وی افزود: چهارمین و مهمترین حلقه در اثر بخشی مدارس دانش آموزان هستند.
مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ گفت: در واقع دانش آموزان حلقه اتصال مشترک بین تمام حلقه ها در اثربخشی مدارس هستند که باید در امر تعلیم و تربیت تمام تلاش خود را برای آیندهای بهتر بکار ببندند؛ این دانش آموز پژوهشگر، کنجکاو، وقت گذار و مطالبه گر است که اثربخشی مدرسه را در پیرامون خود و جامعه جاری و ساری می کند.
قربانی مهر، در پایان به دانش آموزان و معلمان توصیه کرد از فرصت های ایجاد شده و ظرفیت های موجود در مدرسه و همچنین ظرفیت خانواده در جهت بهبود اثربخشی و بهروری بالا در مدرسه استفاده کنند.
ارسال دیدگاه