رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور:

حضور حداکثری در انتخابات، راه رسیدن به اهداف کشور است

همدان (پانا) - رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور، حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری را راه رسیدن به اهداف این مرز و بوم دانست.

کد مطلب: ۱۴۸۵۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد
حضور حداکثری در انتخابات، راه رسیدن به اهداف کشور است

سردار مجتبی باستان در همایش تجلیل از فعالان لیگ علمی پایا عنوان کرد: راه پیشرفت کشور، حضور در صحنه‌ انتخابات است. قهر کردن با صندوق‌های رای و شرکت نکردن در انتخابات، مانع رسیدن به اهداف ایران عزیز خواهد بود.

وی حضور در انتخابات را فریضه دینی دانست و افزود: نامزدهای ریاست‌جمهوری باید مردم را به مشارکت در صحنه‌ انتخابات دعوت کنند و از مردم در راه رسیدن به اهداف کشور کمک گیرند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور، مردم‌سالاری را از دلایل حضور اقشار مختلف مردم جامعه در انتخابات خواند و گفت: وقتی شاهد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشیم، مردم‌سالاری نیز تحقق پیدا خواهد کرد.

باستان بیان کرد: هنگامی که رئیس ‌جمهور به مردم در جامعه، نقش دهد، زمینه‌سازی مردم‌سالاری را کرده است. هرچقدر مشارکت فرزندان ایران‌زمین افزایش پیدا کند، کشور نیز پله‌به‌پله به اهدافش نزدیک‌تر خواهد شد.

باستان تاکید کرد: یکی از اهداف کشور ما «‌امنیت ملی» است. امنیت ملی، زمانی اتفاق می‌افتد که مردم به پای صندوق‌های رای بیایند و میزان مشارکت را افزایش دهند و به همان میزان شاهد افزایش «امنیت ملی پایدار» خواهیم بود.

وی به فعلیت‌ رسیدن ظرفیت‌های کشور را از دیگر دلایل حضور مردم در انتخابات دانست و تصریح کرد: کشور ما سرشار از ظرفیت‌هایی است که از آن‌ها استفاده نشده است. تمام کارشناسان بین‌المللی در این حوزه مدعی هستند که ایران، لبریز از ظرفیت‌های فراوان است.

باستان درخصوص استفاده از ظرفیت‌های کشور در دولت شهید رئیسی ادامه داد: همه دنیا شاهد بودند که شهید رئیسی چگونه از ظرفیت‌های کشور استفاده می‌کرد. او با تمام کشورها و به‌خصوص کشور‌های همسایه، مذاکره و تعامل و برنامه‌ریزی می‌کرد و در پایان هم نتایج خوب آن برای مردم و کشور را شاهد بودیم.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور با اشاره به فرموده‌های مقام معظم رهبری بیان کرد: اول باید مشارکت کرد و بعد انتخاب خوب داشت. وقتی ما در انتخابات شرکت می‌کنیم و مشارکت‌مان در این عرصه بالا می‌رود، دولت خوب و منتخب برگزیده می‌شود و هنگامی که دولت خوب، پای کار بیاید باعث نوسازی در برخی حوزه‌ها می‌شود و بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

باستان تصریح کرد: اگر دوستدار آن هستید که نوسازی در همه حوزه‌ها در کشور اتفاق بیفتد و گره مشکلات باز شود، پس در انتخابات حضور پرشور و حماسه‌سازی داشته باشید. حضور ما در صحنه‌ انتخابات باعث افزایش اقتدار ملی و سرافرازی کشور و البته باعث افزایش یاس، نا‌امیدی و ناکامی دشمن خواهد شد.

وی ادامه داد: جامعه فرهنگی ما نگاه به آینده دارد و از گذشته درس می‌گیرد و برای آینده برنامه‌ریزی می‌کند. آینده یعنی گام دوم انقلاب که برابر با زمینه‌سازی برای تحقق و تحول نوین اسلامی است. تحقق و تحول نوین اسلامی به معنای پیشرفت در منطقه و جهان است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی افزود: زمینه آینده‌نگری «تحول» است. می‌توانیم با تعیین نقش خود در کمک به دولت، آینده را متحول کنیم. حضور ما در حوزه‌های اخذ رای در روز انتخابات، کمک‌ به متحول کردن آینده است. پس با حضور درخشانمان آینده ایران عزیز را روشن می‌کنیم.

پویش «باهم» یعنی بصیرت انقلابی، همدلی و مشارکت

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور در خصوص ایجاد پویش «باهم» گفت: با کمک وزارت آموزش و پرورش و معاونت پرورشی - فرهنگی این وزارتخانه، پویشی با عنوان «باهم» را راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی افزود: این پویش، رأی‌‌اولی‌ها را به شرکت در انتخابات تشویق می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد که در روز انتخابات، 5 نفر را همراه خود به محل اخذ رای ببرند و البته هر کدام از آن 5 نفر نیز 5 تَن دیگر از دوستان و آشنایان را پای صندوق‌های رای همراه کنند.

باستان ادامه داد: مخاطبان این پویش 3 دسته‌اند. عده‌ای که در انتخابات دور اول شرکت کرده‌اند و در دور دوم شرکت نمی‌کنند. دسته دوم افراد مردد هستند که نه در دور اول و نه در دور دوم شرکت می‌کنند؛ چون هنوز نمی‌دانند رئیس جمهور اصلح کیست و تصمیم قاطعی ندارند و دسته سوم افراد گله‌مندند که هیچ‌گاه پای صندوق‌های رای نخواهند آمد.

وی تصریح کرد: پویش باهم قصد بر این دارد که این افراد را بر پای صندوق‌های رای بیاورد‌. گاهی نیز لازم است که دوستانه با این افراد صحبت کنیم و پای درد و دل این عزیزان بنشینیم. اگر حرف‌های این دوستان را بشنویم و به سخنان آن‌ها گوش فرا دهیم و بعد وارد مذاکره شویم، حتما آن‌ها را پای صندوق‌های رای خواهیم دید.

وی ضمن تشکر ویژه‌ از دبیران، اساتید و مربیان استان همدان گفت: باعث مباهات است که چنین دانش‌آموزانی در خبرگزاری پانا تربیت می‌شوند و به جامعه تحویل داده‌ می‌شوند. باید از دستگاه تعلیم و تربیت این استان تجلیل کرد؛ چون آموزگاران نیکویی را برای تعلیم نونهالان استان برگزیده است.

دانش‌آموز خبرنگار: نازنین‌زهرا مرادی

نویسنده : نازنین زهرا مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار