پویش «دوست اربعینی من» سربند دوستی میان کودکان شیعه ایران و جهان

اهواز (پانا) – مراسم اربعین حسینی امسال برای دانش‌آموزان تفاوت بزرگی با سال‌های دیگر داشت چراکه می توانستند با کودک شیعه‌ای از هر کشور دوست شوند بدون آنکه زبان یکدیگر را بدانند.

کد مطلب: ۱۴۹۶۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
پویش «دوست اربعینی من» سربند دوستی میان کودکان شیعه ایران و جهان

به گزارش پانا یکی از جلوه‌های بزرگ مراسم اربعین حسینی حضور خالصانه کودکان و نوجوانان در مواکب و مرزها در قالب زائر و خادم است. کودکانی که با تمام وجود در شرجی و گرمای خرماپزان خوزستان پا به پای والدین خود می آمدند.

نسلی از دانش آموزان که شاید به ظاهر درکی از سال های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سختی‌های پس از آن ندارد اما حب به حسین (ع) چنان در آنها رخنه کرده است که با شنیدن نام او و دختر سه ساله‌اش اشک در چشمانشان حلقه می‌زند و به گواه بسیاری این همان معجزه عاشوراست.

 در مراسم اربعین حسینی فرصتی برای کودکان زائر راهی کربلا فراهم شده تا بتوانند دوستی از یک کشور دیگر برای خود بیابند. در پویش "دوست اربعینی من" به دانش‌آموزان زائر که از مرزهای خوزستان راهی کربلا می شوند دو سربند اهدا شد که قرار است یکی را بر پیشانی خود ببندند و یکی را به دوست شیعه غیر ایرانی خود تقدیم کنند.

 

برای عشق به حسین(ع) خدمت می کنم

راحیل، دانش آموزی است که در مرز شلمچه مقابل موکب خبرگزاری پانا مسئول توزیع سربندها به دانش آموزان است. یک به یک و باحوصله برای هر فرد توضیحات را می گوید و بعد یکی از سربندها را به پیشانی‌شان می بندد و یکی را به دستشان می دهد تا با خود به راهپیمایی ببرند. او می گوید: از زمان برپایی این مواکب هر روز بعد از ظهر به همراه خواهر و مادرم از آبادان به سمت شلمچه می آییم و من مسئول توزیع این سربندها هستم.

او ادامه می دهد: این کار را به عشق امام حسین انجام می دهم. امسال بنا به دلایلی شرایط سفر به کربلا برای ما فراهم نشد خیلی ناراحت بودم اما از زمانیکه برای خدمت به مرز می آیم حس خوبی دارم. اینجا برای دانش آموزان زائر توضیح می دهم که چطور می توانند دوست دیگری از یک کشور پیدا کنند.

 

محدثه یکی از همان دانش آموزان است که با خانواده عازم سفر کربلا است. حالا یک سربند قرمز رنگ به یاد ثارالله بر پیشانی دارد سربند و یک برگه از توضیحات نیز در دست. از او می پرسم آیا می دانی باید با این سربند چه کار کنی و می گوید: این را به پیشانی یک کودک دیگر که نمی شناسم می بندم و اینطور ما دوست می شویم.

 

پویش "دوست اربعینی من" در راستای تقویت هویت دینی-ملی

سرپرست سازمان دانش آموزی استان خوزستان درخصوص جزییات این پویش به خبرنگار پانا گفت: یکی از اولویت‌های سازمان دانش آموزی خوزستان جامع پذیر کردن دانش آموزان و ارتقای هویت دینی و ملی بر مبنای حیات طیبه سند تحوب بنیادین قرار داده است. یکی از برنامه های این سازمان در برنامه اربعین حسینی امسال پویش "من سفیر حسینم" می باشد که در این پویش دانش آموزان تصاویر و ویدئوهایی از خود را تا 20 شهریورماه سال جاری به دبیرخانه این پویش ارسال می کنند و به آثار برگزیده هدایی اهدا خواهد شد.

سمیر آل کثیر افزود: پویش «دوست اربعینی من» یکی دیگر از پویش ها است که در آن دو سربند به دانش آموز اهدا می شود یکی را نزد خود نگه می دارد و یکی دیگر را به راهپیمایی اربعین می برد و به دانش آموز شیعه از یک کشور دیگر تقدیم می کند از این رویداد تصویری تهیه و به سازمان دانش آموزی خوزستان ارسال می کند. به تصاویر برگزیده به قید قرعه هدایی اهدا خواهد شد.

این روزها مرزهای اربعینی خوزستان سرشار از جلوه های ناب است که زائران و خادمان عاشق رقم می زنند، یکی از همین رویدادها پیدا کردن دوست شیعه غیر ایرانی توسط دانش آموزان است.

حجم فایل ویدیویی : ۶۹.۴۳M مدت زمان فایل ویدیویی : ۰۰:۰۲:۴۸ دانلود فایل
خبرنگار : اسما حیاوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار