در اولین نشست صمیمی با اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش؛

کاظمی: رای امروز نمایندگان مجلس، رای به ارتقای نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران بود؛ من کیلومتر آموزش و پرورش را صفر نمی‌کنم

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز نظام تعلیم و تربیت سربلند است، تاکید کرد رای امروز نمایندگان محترم مجلس، رای به ارتقای نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران بود.

کد مطلب: ۱۴۹۵۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: رای امروز نمایندگان مجلس، رای به ارتقای نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران بود؛ من کیلومتر آموزش و پرورش را صفر نمی‌کنم

‌علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش عصر امروز در اولین نشست صمیمی پس از رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در جمع اعضای شورای معاونان و مدیران سابق وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: صمیمانه‌ترین سلام‌ها را به معلمان زحمت‌کش و خدوم کشورم تقدیم می‌کنم.

وزیر آموزش و پرورش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، امام شهدا و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر الگوهای مدیریت کشور هستند. این‌ها معلمان مدیر تراز نظام جمهوری اسلامی ایران بودند و انشالله بتوانیم راه ایشان را به خوبی بپیماییم.

وی با تلاوت آیاتی از قرآن کریم ادامه داد: برای آقای دکتر صحرایی طلب غفران و رحمت الهی می‌کنم و این دعای دلی من برای ایشان است. ایشان خدمات بسیار ارزشمندی داشتند. آقای دکتر صحرایی انسانی بسیار مومن، متدین و وارسته است.  

کاظمی با بیان اینکه رای امروز نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، نه رای به علیرضا کاظمی بلکه رای به نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران بود، گفت: از یکایک نمایندگان به‌ویژه اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تشکر می‌کنم. امروز نظام تعلیم و تربیت سربلند است، چون رای امروز رای به نظام تعلیم و تربیت بود نه رای به کاظمی. این نشان می‌دهد که آموزش و پرورش مهمترین دغدغه نمایندگان محترم و دولت و حاکمیت است. 

نهایت تلاشم را برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت انجام می‌دهم؛ من سرباز خدمتگزار نظام تعلیم و تربیت هستم

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: خداوند را بابت این نعمت سربازی در نظام تعلیم و تربیت سپاسگذارم. من سرباز خدمتگزار نظام تعلیم و تربیت هستم. من با شهدا و امام شهدا پیمان می‌بندم تا آخرین تلاشم در راه ارتقای نظام تعلیم و تربیت را انجام دهم. عهد می‌بندم تا این نظام با سلامت و صلابت مسیر ارتقای خود را طی کند. 

کاظمی با اشاره به اینکه تحقق این مهم شروطی دارد گفت: این مسیر سخت، این مسیر سنگین، پُر پیچ و خم و حساس را نمی‌شود پیمود، مگر با توسل ویژه، با عنایت ویژه خداوند منان و استفاده از خرد جمعی تمام صاحب‌نظران تعلیم و تربیت.

حتما فضای خوبی را برای نظام تعلیم و تربیت فراهم خواهیم کرد

وی تصریح کرد: من زمینه شکوفایی و رشد و خدمت را برای تمام معلمان نظام تعلیم و تربیت مهیا می‌کنم. تمام توانم در این است که این فضای خوب برای آموزش و پرورش فراهم شود و حتما فضای خوبی را برای نظام تعلیم و تربیت فراهم خواهیم کرد. 

وزیر آموزش و پرورش خطاب به اعضای حاضر در این نشست گفت: من شهادت می‌دهم که دوستان همگی برای نظام تعلیم و تربیت زحمت کشیدند. من به عنوان یک معلم از آقای صحرایی، از زحمات ایشان و تمام معاونان و مدیران تشکر می‌کنم. 

کیلومتر آموزش و پرورش را صفر نمی‌کنم

علیرضا کاظمی تاکید کرد: من کیلومتر آموزش و پرورش را صفر نمی‌کنم و همین مسیر خوبی را که دوستان فراهم کرده‌اند می‌پیمایم و اگر اصلاحاتی لازم باشد انجام خواهیم داد. ‌

باید دلمان برای نظام تعلیم و تربیت بتپد و بسوزد

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اگر می‌خواهیم این مسیر را به خوبی بپیماییم باید همدل و همفکر و دلسوز باشیم و دلمان برای نظام تعلیم و تربیت بتپد و بسوزد. برای همه آرزوی توفیق دارم و استدعا دارم ما را از دعای خیرتان محروم نکنید.

صحرایی: از رئیس‌جمهور به‌خاطر انتخاب یک معلم اصیل و نجیب برای آموزش و پرورش تشکر می‌کنم

‌در ابتدای این جلسه، رضا‌مراد صحرایی نیز اظهار کرد: خدا را شاکرم که در واپسن روزهای مرداد‌ماه شاهد شکل‌گیری یک دولت متعهد و منسجم برای اعتلای ایران عزیز و سربلند بودیم. بیش از آن خدا را شاکرم ‌که وزیر آموزش و پرورش این دولت با رای قاطع نمایندگان یک جایگاه ویژه را در بین سایر اعضای کابینه پیدا کرد. 

‌صحرایی ادامه داد:‌ 515 روز من توفیق خدمت در این کسوت را داشتم و امروز که تحویل برادر بزرگوارم می‌دهم جمله‌ای را که هفته پیش در جلسه هیات وزیران به رئیس‌جمهور گفتم دوباره تکرار می‌کنم: من از ایشان به خاطر انتخاب یک معلم اصیل و نجیب برای آموزش و پرورش تشکر می‌کنم. از مجلس هم برای مهر تایید قاطعی که بر این انتخاب گذاشتند نیز تشکر می‌کنم. 

‌صحرایی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم، متاسفانه مانند وزراتخانه‌های آموزش و پرورش دولت‌های دیگر تلاطم‌ زیادی داشت. یعنی ما کماکان در آموزش و پرورش با تلاطم پیش می‌رویم و این نیاز به یک سرمایه‌گذاری وسیعی از سوی مجلس و دولت دارد که ثباتی به آن به‌ویژه از نظر زیرساخت بدهند. آموزش و پرورش را از کرونا تحویل گرفتیم و بازگشایی مدارس یک کار بسیار بزرگ بود. کارهای زیادی هم انجام شد اما آن‌چه دولت سیزدهم را از دولت‌های دیگر متمایز کرد این بود که پایانش ناگهانی بود. پایان ناگهانی این دولت با شهادت رییس دولت باعث شد تا بخشی از اقدامات نیازمند مراقبت‌ بمانند، چه سند تحول، برنامه هفتم، چه مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش مانند مصوبه کاهش تنوع مدارس، آیین‌نامه مسیر رشد معلمی و ... همه نیازمند مراقبت هستند.‌ 

وی با بیان اینکه آن‌چه که حاصل شده است مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، افزود: ما پیش‌بینی یک مهر خوب به‌ویژه از حیث نیروی انسانی را داریم، مقدمات این کار فراهم شده است و انشالله با تجربه گرانسنگی که شما دارید حتما خیلی بهتر، مهر را خواهید گشود. مهر امسال هم مهدوی است هم محمدی و این دو ویژگی انشالله یک مهر شکوهمند را رقم خواهد زد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار