مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشمر:

استخرهای ذخیره آب کشاورزی بدون رعایت ایمنی کامل تاییدیه نهایی دریافت نمی‌کنند

کاشمر (پانا) - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشمر گفت: کشاورزان و مالکان استخرهای آب کشاورزی برای جلوگیری از وقوع حوادث دردناک در راستای ایمن‌سازی این استخرها حتما اقدامات لازم را انجام دهند.

کد مطلب: ۱۴۹۲۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
استخرهای ذخیره آب کشاورزی بدون رعایت ایمنی کامل تاییدیه نهایی دریافت نمی‌کنند

به گزارش خبرگزاری پانا و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان کاشمر؛ کاظم قربان‌پور، احداث استخرهای ذخیره آب کشاورزی بدون اخذ مجوز را غیرقانونی دانست و گفت: امروزه به دلیل کاهش نزولات آسمانی و منابع آبی استخرهای ذخیره آب کشاورزی مورد توجه کشاورزان عزیز قرار گرفته که متاسفانه مشکلاتی نیز با خود به همراه آورده‌اند.

قربان‌پور افزود: مسئولیت هرگونه حادثه در این استخرها بر عهده مالک است و تمام مالکان استخرهای کشاورزی به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی، تمهیدات و اقدامات ایمنی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: خطر سقوط و غرق‌شدگی در استخرهای با پوشش پلیمری در مقایسه با دیگر استخرها بیشتر است؛ لذا از نزدیک شدن به محدوده این استخرها به‌طور جدی خودداری کنید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشمر خاطرنشان کرد: اخذ مجوزات لازم جهت احداث استخر ذخیره آب کشاورزی ضروری بوده و هیچ استخر ذخیره آب کشاورزی، بدون ساخت تجهیزات حفاظتی تاییدیه نهایی دریافت نمی‌کند.

قربان‌پور اظهار کرد: احداث فضای ایمن در حاشیه استخر به طول حداقل ۳ متر، محصور کردن کامل استخر، استفاده از تابلوهای هشداردهنده، نصب طناب و حلقه‌های نجات، داشتن درب با قفل‌های مناسب و ایمن و از همه مهمتر داشتن بیمه مسئولیت و حوادث از جمله مهمترین نکات ایمنی استخرهای ذخیره آب کشاورزی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار