پارک علم و فناوری استان زنجان از نظر تخصیص بودجه آخرین رتبه کشور را دارد

زنجان (پانا) - رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان از نحوه تخصیص بودجه پارک‌های کشور گلایه کرد و با اشاره به رتبه آخر استان در تخصیص بودجه از سازوکارهای ساده و بدون در نظر گرفتن نوپا و کارا بودن پارک‌ها در تخصیص منابع مالی انتقاد کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۲۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
پارک علم و فناوری استان زنجان از نظر تخصیص بودجه آخرین رتبه کشور را دارد

عباسعلی زمانی، رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه، رییس جنبش اسلامی حماس و تبریک پیشاپیش روز خبرنگار از قرارگیری استان زنجان در رتبه ۱۴ کشوری از نظر استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: اکوسیستم پارک علم و فناوری استان متشکل از ۶۰ شرکت است.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری استان در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان نیز عملکرد خوبی داشته و از رتبه ۲۹ سال ۱۴۰۱ به رتبه ۱۲ در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

زمانی با بیان اینکه ۳۰ شرکت در پارک علم و فناوری استان واقع شده، افزود: همچنین در پارک سلامت استان ۴ شرکت، در مرکز رشد دانشگاه زنجان ۵ شرکت، در پارک علم و فناوری علوم پایه ۲۱ شرکت و خارج از پارک و مرکز رشد ۵۳ شرکت دانش‌بنیان فعالیت دارند‌.

رییس پارک علم و فناوری زنجان ادامه داد: استان زنجان در حوزه ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته رتبه ۱۳ کشوری، فناوری اطلاعات رتبه ۷، مواد پیشرفته و محصولات شیمیایی رتبه ۱۳، حوزه برق رتبه ۱۱ و فناوری زیستی، کشاوری د غذایی رتبه ۲۱ کشوری را داراست.

وی با اشاره به اینکه در حوزه‌های برق، محصولات شیمیایی، ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته و فناوری اطلاعات استان زنجان وضعیت بهتری نسبت به نرم کشوری دارد، اظهار داشت: این عملکرد خوب تا حدی به‌خاطر وجود دانشگاه قوی در زنجان و موفقیت رشته‌های مربوط به این حوزه‌هاست.

وی از اخذ کمترین میزان بودجه در سطح پارک‌های علم و فناوری کشور برای زنجان ابراز تاسف کرد و گفت: متاسفانه پارک علم و فناوری استان زنجان بواسطه نوپا بودن کمترین میزان بودجه را در کشور دارد که مراتب اعتراض به سازوکار و تخصیص بودجه به وزارتخانه مربوط اعلام شده است‌.

وی بودجه تخصیص یافته شده به پارک استان را حدود۱۷ میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: پارک علم و فناوری استان رتبه ۱۷ کشور بر اساس دریافت ارزش افزوده را داشته که حتی اگر در تخصیص منابع مالی به همین مورد هم توجه می‌شد، بودجه خوبی عاید استان می‌شد.

رویای واگذاری زمین به پارک علم و فناوری استان زنجان تبدیل به واقعیت شد

زمانی از انعقاد قرارداد واگذاری زمین 15 هکتاری به پارک استان زنجان خبر داد و افزود: یکی از ماموریت‌های اصلی پارک در راستای پشتیبانی از فعالیت واحدهای فناور و شرکت های دانش‌بنیان، تامین و واگذاری زمین است که با کلید خوردن این کار  گام بسیار مهمی در راستای جهش اکوسیستم استان زنجان برداشته شده است.

وی افزود: با عنایت خداوند متعال، پس از دریافت سند زمین نیم هکتاری که اتفاقی خوش و بزرگ را رقم زد، زمین ۱۵ هکتاری با حمایت‌های استاندار محترم و پیگیری مدیران پارک استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی تحقق پیدا کرد و در آخر این مهم در تاریخ ۱۴ مرداد به صورت رسمی به پارک استان واگذار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار